با برترین هتل‌های زیر آب دنیا آشنا شوید!

در بسیاری از زیردریایی‌های گردشگری، سوییت‌های ساخته شده، از جهات مختلفی طبقه بندی می شوند. در ایجاد این مکان‌ها سعی شده محیطی انحصاری و یا یک محل خلوت و دنج ساخته شود. از سویی دیگر، انسان مرزهای موجود بر روی زمین را پشت سرنهاده و قدم به اقیانوس‌ها گذارده است. با توجه به دسترسی سخت به این مکان‌ها، در این مطلب سعی شده چند مورد از بهترین مکان‌های اینچنینی ایجاد شده توسط بشر مورد بررسی قرار گیرند.

2

در بسیاری از زیردریایی‌های گردشگری، سوییت‌های ساخته‌شده، از جهات مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند. در ایجاد این مکان‌ها سعی شده محیطی انحصاری و یا یک محل خلوت و دنج ساخته شود. از سویی دیگر، انسان مرزهای موجود بر روی زمین را پشت سرنهاده و قدم به اقیانوس‌ها گذارده است. با توجه به دسترسی سخت به این مکان‌ها، در این مطلب سعی شده چند مورد از بهترین مکان‌های این‌چنینی ایجادشده توسط بشر موردبررسی قرار گیرند.

Utter Inn، سوئد

Undersea-hotels-Utter-Inn-Sweden-01عکسی که مشاهده می‌کنید، اتاقی است با فاصله 10 فوت پائین تر از سطح یک دریاچه در سوئد. این مکان در نگاه اول تنها یک اتاق است، درحالی‌که اگر نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم، یک مسافرخانه یا یک هتل غیرمعمولی است.

ازنظر موقعیت، در وسط دریاچه‌ای سوئدی در شرق استکهلم به نام FLOATEL قرارگرفته و در پشت آن یک آکواریوم پر از ماهی برای مهمان‌ها به نمایش گذاشته‌شده است. در اینجا منظور از مهمان‌ها فقط 2 نفر است. در این مسافرخانه منحصربه‌فرد، تنها یک اتاق با دو تخت خواب مجزا وجود دارد و البته یک تجربه فوق‌العاده برای مهمان‌ها که به‌وسیله«میکائیل جنبرگ» هنرمند سوئدی در نظر گرفته‌شده است.

Undersea-hotels-Utter-Inn-Sweden-02مهم‌ترین ویژگی آن را می‌توان موقعیت این زیردریایی و فاصله آن از ساحل برشمرد، درصورتی‌که به‌وسیله یک قایق موتوری نیز می‌توان به این مکان دسترسی داشت. «من فکر نمی‌کنم چنین زیردریایی با این موقعیت و جای خواب گران باشد. بسیاری از اشخاص که در پی چنین مکان‌هایی هستند به اینجا می‌آیند.» جنبرگ در مورد این زیردریایی این‌گونه ادامه می‌دهد: «کسانی به اینجا می‌آیند که مایل‌اند از فضای آشپزخانه یا عرشه آفتاب‌گیر دور باشند.»

لوژ زیرآبی جولز، فلوریدا

Undersea-hotels-Jules-01زیردریایی که می‌بینید شبیه یک جایگاه سرپوشیده سری است. این زیردریایی با نام Jules در Key largo در فلوریدا واقع‌شده است. در این زیردریایی مهمان‌ها حتماً باید با لباس غواصی تا عمق 21 فوت از سطح دریا بروند. این زیردریایی به‌عنوان یک آزمایشگاه تحقیقاتی در دهه 1970 کار خود را آغاز کرد اما امروزه به غواصانی که می‌خواهند در این زمینه موقعیت خود را تثبیت کنند، کمک می‌کند. هر اتاق یک پنجره بزرگ دارد که فضای داخلی دریا را نشان می‌دهد. هنگامی‌که زیردریایی Jules در تالاب منگرو جای می‌گیرد، تبدیل به یک صخره دریایی برای نگهداری انواع آبزیان در یک منطقه طبیعی می‌شود. فضای زیردریایی یک جایگاه عظیم برای تداوم جفت‌گیری آبزیان و یک مکان تشریفاتی منحصربه‌فرد و کامل‌کننده دوره “mer-chef” برای غواصان است. این زیردریایی همچنین به مدت 3 روز برای غواصان ماهر گواهی غواصی صادر می‌کند و آن‌ها می‌توانند در قلمرو دریایی، بی‌دغدغه به کاوش بپردازند.

آتلانتیس، جزایر نخل، دبی

Undersea-hotels-Atlantis,-The-Palm,-Dubaiوقتی صحبت از آتلانتیس می‌شود، خدای دریاها در ذهن تداعی می‌شود. این نام، خود یک مهر تأیید بر روی سوئیت‌هایی است که با نام نپتون همراه می‌شوند. “Ultra-tuxer hotel”و”The perfect hide-awey” با مساعدت یکدیگر برای زیباتر و باسلیقه‌تر کردن زیردریایی همکاری کرده‌اند. این مکان شامل اتاق‌های خواب و حمام می‌شود. با پنجره‌هایی از کف به سقف، داخل مرداب Ambassado که بیننده را شیفته خود می‌کند، پیداست. درنهایت این سفر رمانتیک شما با یک مستخدم خصوصی، بلیت افتخاری برای تماشای دلفین‌ها، استفاده از بخار، سونا و استخر شیرجه، یک کابین اختصاصی در استخر و اسکله Aquarenture همراه می‌شود.

هوافن فوشی، مالدیو

Undersea-hotels-Huvafen-Fushi,-Maldivesوعده‌های داده‌شده توسط “Huvafen fushi” چنین است: چشمه‌هایی در زیردریایی و نوشیدنی‌های زیرزمینی در کوتاه‌ترین زمان، همانند یک رؤیا در بیداری است. اگر شما در پی یک لیوان آب طبیعی از کف اقیانوس و خانه‌های ییلاقی زیبا و رها شدن در یک حیاط رو به ساحل هستید، ما بهترین‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. آنچه پیشنهاد می‌شود گشت دریایی و سیاحت صخره‌های دریایی است.

استراحتگاه پوزیدون، فیجی

Undersea-hotels-The-Poseidon-Underwater-Resort,-Fiji-01هنگامی‌که این زیردریایی در جزیره کوچک “North Male Atoll” قرار می‌گیرد، می‌توانید اولین زیردریایی مجهز به ماساژ درمانی را ببینید. از طرفی دیگر، اتاق‌هایی در این زیردریایی هستند که طراحی مدرن و سنتی را توأمان در خوددارند. «چیزهای لذت‌بخش اما انکارناپذیری در مورد دریا وجود دارند. رایحه و بوی نمکین اقیانوس، بالا و پایین شدن ریتم موج‌ها، منحنی ملایم بالا آمدن امواج که می‌توانیم آن را الهه‌ای در دریا و یا هدیه‌ای از جانب یک زیردریایی بنامیم. زیردریایی پرجاذبه “Fiji ” که خدای دریاهاست و با غرش خود تمام ساخته‌های زمین و دریا را تحقیرمی کند و به‌صورت مکانی برای غواصی و نمایشگاهی برای عرضه داشته‌های خود است. این زیردریایی تقریباً 225 جریب و حدود 1 مایل طول دارد و به‌وسیله 5000 جریب فضای تالاب احاطه‌شده است. آب این تالاب مملو از مواد طبیعی دست‌نخورده و مفید برای سلامتی است. 90 فوت (37.4) عمق آن است. درصورتی‌که در بیرون تالاب، صخره‌هایی فرورفته در یک قلمرو ژرف و بکر وجود دارند که با زیردریایی شناور ما قابل‌مشاهده هستند.Undersea-hotels-The-Poseidon-Underwater-Resort,-Fiji-02

مکان‌های پیشنهادی زیادی بر روی زمین و بیرون آب وجود دارد که می‌توانید به‌صورت اختیاری آن‌ها را انتخاب کنید، اما با پرداخت 30.000 دلار در هفته، یک زوج می‌توانند یکی از 24 الهه دریا را تجربه کنند، در زیر اقیانوس، سوئیت‌هایی مجهز به آسانسورهایی هستند که تا 400 فوت زیردریا مسافران را جابجا می‌کنند.

 

luxurylaunches

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. سپهر می‌گوید

    خیلی زیبا بود ممنونم.

    اگه بخش نظرات رو راخت تر کنید ادم بهتر میتونه نظر در سایت شما ارسال کنه.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیلی ممنون..
      منظورتون از راح‌ت‌تر کردن چیه.. اگر عضو سایت باشید دیگه نیازی به وارد کردن مشخصات در هر بار نظر دادن نیست.
      سپاس مجدد