آمریکا می‌خواهد هر چه زودتر ماشین‌ها قادر به سخن گفتن با یکدیگر باشند

ذره‌ذره به کاهش تصادفات جاده‌ای، از طریق ترکیب قابلیت ارتباط ماشین‌های نزدیک به هم و خودروهای بدون سرنشین، نزدیک می‌شویم و حالا وزارت حمل‌ونقل آمریکا می‌خواهد که ماشین‌ها، قادر به صحبت کردن با یکدیگر باشند و در عین حال اصرار دارد که هرچه سریع‌تر این اتفاق بیفتد.

0

Anthony Fox وزیر حمل‌ونقل ایالات متحده به تازگی اعلام کرده که قانون نصب قابلیت ارتباطات خودرو به خودرو یا V2V، در ماشین‌های جدید به مرحله اجرایی نزدیک‌تر خواهد شد. وی در یک سخنرانی در سیلیکون ولی، وی اضافه کرده که در حال کمک به دولت برای شروع این برنامه است. به‌عنوان‌مثال در حال کار با کمیسیون ارتباطات فدرال یا FCC است تا مطمئن شود که فرکانس 5.9 گیگاهرتزی به خوبی آزمایش شده و برای زمانی که این تکنولوژی در چند دهه‌ی آینده برای استفاده به دست مصرف‌کنندگان رسید، آماده باشد.

علت استفاده از V2V این است که ماشین‌های نزدیک به هم در جاده با یکدیگر در ارتباط دائمی باشند. پس در صورت وجود یک تصادف قریب‌الوقوع، قبل از اتفاق افتادن از آن مطلع خواهید شد. حتی اگر نتوانید راننده در عجله‌ای را که در نقطه‌ی کور شما قرارگرفته ببینید لازم نیست نگران باشید، داشبوردتان قبل از اتفاق افتادن هر فاجعه‌ای به شما هشدار خواهد داد.

آقای Foxx امیدوار است که با ترکیب V2V و خودروهای بدون نیاز به راننده میزان تصادفات را کاهش دهند. مسلماً هنوز چند سالی تا دیدن این ماشین‌ها در نمایشگاه‌ها فاصله داریم، اما دولت آمریکا در حال مطمئن شدن از این امر است که موانعی بر سر راه این تکنولوژی وجود نداشته باشد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.