انویدیا اعلام کرد درایورهای GeForce این شرکت برای ویندوز ۱۰ آماده است!

هنوز چند ماهی تا عرضه نسخه نهایی ویندوز 10 زمان باقیست، بر همین اساس شرکت‌های نرم‌افزاری و مخصوصاً تولید کننده پردازنده‌های گرافیکی در حال آمده سازی درایورهای نرم‌افزاری محصولات خود به منظور پشتیبانی از آخرین سیستم‌عامل ویندوز هستند. پیش قراول این لیست را باید انویدیا بدانیم، زیرا یکی از مدیران این شرکت به تازگی اعلام کرده که تمامی درایورهای GeForce این شرکت از هم اکنون برای ویندوز ۱۰ آماده دریافت است.

0

به گفته انویدیا، هم اکنون درایورهای پشتیبانی کننده از DirectX 12 سری GeForce 600 به بالا، برای با همکاری آزمایشگاه ویندوز تهیه گردیده است. به زبان ساده‌تر دیگر برای دریافت آخرین درایور کارت گرافیک سیستم مبتنی بر ویندوز 10 خود نیاز به صبر کردن ندارید، زیرا اگر کارت گرافیک شما یکی از مدل‌های GeForce باشد، این درایورها از هم اکنون آماده دریافت و تست شدن هستند.

اگر اهل بازی با پی‌سی هستید و همیشه جدیدترین بازی‌ها را دانلود یا خریداری می‌کنید، بدون شک برای بهره بردن از تمامی قابلیت کارت گرافیک خود نیاز به نصب درایور متناسب با سیستم‌عامل و انجام به‌روزرسانی های متوالی هستید. با نصب نسخه جدید درایورها قدرت و عملکرد کارت گرافیک و در نتیجه سرعت و کیفیت بازی بالاتر خواهد رفت. از این رو انویدیا هم اکنون دست به کار شده و درایورهای سازگار با ویندوز 10 کارت گرافیک GeForce خود را در قالب یک به‌روزرسانی برای کاربران آماده کرده است.

این یک امر بسیار عادیست که تولیدکنندگان تراشه‌های گرافیکی کمی بعد از انتشار رسمی نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز، درایورهای جدید محصولات خود را در چند مرحله عرضه کند، با این حال انویدیا در زمان عرضه نهایی ویندوز 10، نسخه سازگار و بدون مشکل درایورهای GeForce را در اختیار عموم قرار دهد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که هنوز برخی استفاده کنندگان از تراشه‌های AMD نتوانسته‌اند نسخه پایدار درایورهای ویندوز 8.1 را دریافت نمایند. از طرفی هیچ خبری مبنی بر تلاش این شرکت به منظور آماده کردن درایورهای سازگار با ویندوز 10 به گوش نمی‌رسد، این در حالیست که مدیرعامل AMD چندی پیش به وضوح از تاریخ عرضه رسمی ویندوز 10 سخن گفته بود.

اگرچه به گفته انویدیا، هنوز پروژه پشتیبانی از DirectX 12 در ویندوز 10 به پایان نرسیده  است، با این حال استفاده کنندگان نسخه پیش‌نمایش ویندوز 10 از هم اکنون می‌توانند درایورهای GeForce سازگار با نوع سیستم‌عامل خود را از طریق وب‌سایت شرکت سازنده دریافت کنند. انویدیا قصد دارد با بهره‌گیری از دو موتور رندر Maxwell و Kepler پشتیبانی از DX12 را در ویندوز 10 انجام دهد.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.