اپ‌نت: هفت اپلیکیشن عالی برای چندوظیفگی هرچه بهتر در اندروید

هر چه می‌خواهید بگویید اما نمی‌توانید این موضوع را انکار کنید که اندروید برای مالتی‌تسکینگ یا همان چندوظیفگی عالیست. این سیستم‌عامل نه‌تنها از مدت‌ها پیش مالتی‌تسکینگ واقعی داشته بلکه به لطف آزادی بیشتر امکانات بیشتری را برای انجام چندکار همزمان به اپلیکیشن‌ها داده است. در این مطلب قصد داریم 7 اپلیکیشن عالی را در این زمینه معرفی کنیم.

0

لازم به گفتن نیست که هر چه دستگاه شما میزان حافظه رم بیشتر و سریع‌تری داشته باشد مالتی‌تسکینگ بهتر انجام خواهد شد. اگر فکر می‌کردید که گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی با حالت چند پنجره‌ای برای مالتی‌تسکینگ مناسب هستند بهتر است این هفت اپلیکیشن را هم بررسی کنید. هر کدام از این اپ‌ها با ویژگی‌های متفاوت برای کاربران مختلفی مناسب هستند.


یک – Tiny Apps

Tiny-Apps

اگر یک گوشی نوت سامسونگ، فبلت ال‌جی و یا یک گوشی از سری اکسپریا را در اختیار داشته باشید احتمالاً امکان اجرای برخی اپلیکیشن‌ها را به صورت یک پنجره را تجربه کرده‌اید؛ اما اگر اینطور نیست نگران نباشید. اپلیکیشن Tiny Apps دوازده اپ شناور را در ختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید آن‌ها را به صورت پنجره‌ای بر روی صفحه اجرا کنید. از جمله این اپ‌ها یا بهتر مینی‌اپ‌ها می‌توان به ضبط صدا، نقاشی، فایل منیجر، کرنومتر، یادداشت و … اشاره کرد.


دو – SlideControl

SlideControl

اگر از جمله افرادی هستید که دوست دارید با یک دست و انگشت با گوشی خود کار کنید این اپ می‌تواند بسیار مفید باشد. با سوایپ از چپ و یا راست به یک منوی ابزار قدرتمند دسترسی خواهید داشت. به این ترتیب می‌توانید با یک لمس صفحه را قفل کنید، اپلیکیشن‌های پس‌زمینه را ببندید، به منوی اپ‌های اخیر بروید، پروفایلی از Tasker را اجرا کنید، اپلیکیشن یا سایت خاصی را باز کنید و بسیاری امکانات دیگر. به این ترتیب می‌توانید صفحه خانگی خود را نیز خلوت و ساده نگه‌دارید و از درون هر اپلیکیشن به مهم‌ترین بخش‌ها و عملکردهای گوشی دسترسی سریع داشته باشید.


سه – Lazy Swipe

Lazy-Swipe

این اپ با الهام از Pie Control در سری رام‌های AOSPA یا Paranoid Android یک منوی دایره‌ای مفید را با یک سوایپ در اختیارتان می‌گذارد. به این ترتیب می‌توانید به سرعت و به آسانی از بخش Toolbox به سوییچ‌های مهمی مانند وای‌فای، چراغ قوه، جی‌پی‌اس، دیتا و دوربین دسترسی داشته باشید، در بخش Recents اپلیکیشن‌های اخیر را ببینید و در بخش Favorites هم می‌توانید اپ‌ها یا میان‌برهای مورد علاقه خودتان را قرار دهید.


چهار – Last App Switcher

Last-App-Switcher

تصور کنید در حال مرور وب هستید و یک پیامک از راه می‌رسد. معمولاً در این شرایط به صفحه خانگی بازگشته اپلیکیشن پیامک را اجرا کرده و پس از پاسخ و یا مشاهده پیام با منوی مالتی‌تسکینگ به مرورگر باز می‌گردید. حالا اگر دوباره پیامکی دریافت کنید مجدداً باید با فشردن دکمه مالتی‌تسکینگ میان اپ‌ها سوییچ کنید. Last App Switcher کار را ساده‌تر می‌کند و یک آیکن مربوط به اپلیکیشن قبلی را همیشه در اختیارتان می‌گذارد تا سوییچ کردن ساده‌تر انجام شود.

همچنین می‌توانید تنظیم کنید که با سوایپ از دکمه هوم و یا دکمه‌ای دیگر اپلیکیشن قبلی باز شود. این اپلیکیشن رایگان همچنین از طراحی متریال گوگل نیز پیروی می‌کند.


پنج – Link Bubble Browser

Link-Bubble-Browser

این اپ را پیش از این در بخش اپ‌نت فارنت به طور کامل معرفی کرده‌ایم. اما اگر بخواهیم به صورت خلاصه کاربرد این اپ را بگوییم می‌توان گفت که هنگامی که در یک اپ با لینکی مواجه می‌شوید Link Bubble آن را در پس‌زمینه بارگذاری می‌کند و وقتی بارگذاری صفحه تمام شد می‌توانید با لمس حباب روی صفحه آن لینک را در یک پنجره مشاهده کرده و سپس بدون اخلال در کار آن را ببندید.


شش – C Floating

C-Floating

این اپل از اپلیکیشن‌های قدیمی و باسابقه در زمینه مالتی‌تسکینگ به حساب می‌آید. با این اپ می‌توانید هر کدام از ویجت‌های اندرویدی خود را به صورت یک پنجره شناور درآورید. این پنجره‌ها را می‌توانید حرکت و یا تغییر اندازه داده تا همیشه جلوی چشمتان باشند. علاوه بر ویجت‌ها می‌توانید یک نوار میان‌بر نیز برای دسترسی سریع‌تر به اپ‌های مهم و مورد علاقه‌تان روی صفحه قرار خواهد داشت.


هفت – Switchr

Switchr

سوییچر یک اپلیکیشن مفید دیگر است که با هدف سوایپ کردن برای دسترسی سریع به اپلیکیشن‌‌‌های اخیر توسعه یافته است. در این اپ سه حالت مختلف Flow، Slide و Arc برای سوییچ میان اپ‌ها وجود دارد و می‌توانید میان اپ‌های در حال اجرا، اپ‌های اخیر و یا اپ‌های مورد علاقه به راحتی سوییچ کنید. این اپ همچنین می‌تواند جایگزین دکمه جستجو شود و یا با سوایپ از دکمه هوم کار خود را انجام دهد.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.