مشخصات سیستم مورد نیاز برای استفاده از Oculus Rift اعلام شد

شرکت اوکولوس مشخصات سیستم پیشنهادی برای استفاده از هدست واقعیت مجازی خود را اعلام کرد.

1

در ادامه لیست قطعاتی را خواهید خواند که برای “تجربه‌ی تمام و کمال استفاده از ریفت” نیاز دارید:

  • Nvidia GTX 970 / AMD 290 مشابه یا بهتر
  • Intel i5-4590 مشابه یا بهتر
  • 8GB+ RAM
  • Compatible HDMI 1.3 خروجی ویدئو
  • 2x USB 3.0 درگاه
  • Windows 7 SP1 یا جدیدتر

“هدف برای تمامی بازی‌ها و نرم‌افزارهای ریفت این است که با این مشخصات بتوانند بهترین تجربه‌ی ممکن را محقق کنند. در نهایت ما بر این باوریم که چنین هدفی برای موفقیت واقعیت مجازی ضروری است، چراکه سازندگان می‌توانند بازی خود را بر اساس این چنین سیستمی بهینه و تنظیم کنند که مراحل ساخت و توسعه‌ی بازی را تسهیل می‌کند.”

همچنین این شرکت خاطرنشان می‌کند که همه‌ی بازی‌ها و نرم‌افزارهای ساخت خودش، به خوبی می‌توانند بر روی این سیستم اعلام شده اجرا شوند و تجربه‌ی بی‌نظیری را به ارمغان بیاورند.

«آتمن بین‌ستوک» طراح ارشد این شرکت نیز در پستی در وبلاگ خود، اضافه کرد که مشخصاتی که امروز برای استفاده از این دستگاه اعلام شدند، تا پایان عمر این هدست تغییر نخواهند کرد و ریفت بدین‌ترتیب این شانس را به مشتریان می‌دهد که با گذر زمان و کاهش قیمت این قطعات، افراد بیشتری قادر به خرید و استفاده از آن باشند.

ریفت در وضوح تصویر 2169 در 1200 پیکسل و فرکانس 90 هرتز که برای دو صفحه نمایشگر تقسیم می‌شود اجرا خواهد شد. طبق گفته‌های بین‌ستوک، این اعداد و ارقام یعنی 233m پیکسل در ثانیه که برای یک نمایشگر به چیزی نزدیک 400m پیکسل بر ثانیه ارتقا می‌یابد.

“این بدین معنا است که برای پردازش تصاویر به تنهایی، یک بازی واقعیت مجازی دقیقا 3 برابر یک بازی معمولی که بخواهد در وضوح 1080p پردازش شود، قدرت پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) نیاز خواهد داشت.”

همچنین به نظر می‌رسد که متاسفانه در حال حاضر امکان استفاده‌ی این هدست واقعیت مجازی به واسطه‌ی لپ‌تاپ‌ها امکان پذیر نیست.

تیم سازنده‌ی این هدست همچنین عنوان کرده که توسعه‌ی این دستگاه برای سیستم‌عامل‌های OS X و لینوکس فعلا، جهت تمرکز بیشتر بر روی عرضه‌ برای ویندوز به تعویق افتاده است. در حال حاضر زمان دقیق پیگیری مجدد توسعه‌ی نرم‌افزاری برای این سیستم‌عامل‌ها مشخص نیست.

Oculus Rift در زمستان سال شمسی جاری به بازار عرضه می‌شود. قیمت این محصول هنوز مشخص نیست.

gamenews

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. میلاد می‌گوید

    سلام ببخشید یعنی اگر لبتابی با این مشخصات بگیریم باز هم نمی تونه اجرا کنه
    یعنی نمیشه