روش جدید آزمایشی می‌تواند از روی اثر انگشت مصرف کوکائین را تشخیص دهد

تیمی از محققان دانشگاه Surrey در بریتانیا موفق به یافتن روشی جالب به‌منظور شناسایی مصرف کوکائین در افراد از طریق تحلیل اثرانگشت شده‌اند. برخلاف تست‌های فعلی، این تکنیک جدید می‌تواند میان لمس و یا مصرف کوکائین توسط فرد تمایز قائل شود.

0

آزمایش مصرف مواد مخدر یک روند متداول در زندان‌ها، دادگاه‌ها و دیگر مراجع قانونی است اما روش‌های جاری محدودیت‌های قابل ملاحظه‌ای مانند نیاز به متخصص و البته انجام آزمایش خارج از مکان‌های یادشده دارند اما در این روش هیچ مفری برای فرد مجرم باقی نخواهد ماند.

به‌منظور یافتن سرنخ‌های مورد نظر در اثرانگشت، افشانه‌هایی از یک محلول بر روی دست اسپری می‌شود و از روش DESI به‌منظور تشخیص مصرف مواد بهره گرفته می‌شود. پیش از این از روش یادشده در موارد دیگری استفاده می‌شد و این اولین بار است که استفاده‌ای به‌منظور شناسایی فرد مصرف‌کننده مواد برای این روش درنظر گرفته شده است.

این تیم محققان معتقدند از این روش می‌توان به‌عنوان یک تکنیک قابل حمل و سریع به‌منظور تشخیص مصرف مواد در افراد بهره گرفت. نتایج کامل این تحقیق در مجله Analyst چاپ و منتشر شده است.

Gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.