روس‌ها کنترل این تانک نظامی جدید خود را با الهام از کنترلر پلی‌استیشن ساخته‌اند!

با تانک Kurganets-25 روس آشنا شوید، این تانک برای مبارزه با دشمن تا دندان مسلح است؛ اما از لحاظ رانندگی به جای فرمان، کنترلی مانند دسته پلی‌استیشن در آن تعبیه شده.

0

خبرگزاری Sputnik News به نقل از آلبرت باکوف، مدیر کارخانه سازنده این تانک روس، توضیحات جالبی را برای استفاده از کنترلری شبیه آنچه در کنسول بازی پلی‌استیشن دیده‌ایم در این تانک جنگی داده است. باکوف مدعی است وی دو سال آزگار وقت گذاشته تا بتواند طراحان این تانک را به استفاده کنترلری شبیه به دسته Dual Shock پلی‌استیشن راضی کند.

وی برای اثبات ایده خود دلایل جالبی هم دارد، به نظر باکوف سربازان جوان همه با بازی‌های کامپیوتری آشنایی دارند و در نتیجه دسته کنسول‌بازی برای آنها احساس راحتی را در ذهن تداعی می‌کند. از طرف دیگر این کنترلر جای کمی را در فضای تنگ و شلوغ داخل تانک اشغال می‌کند.

موارد زیادی هم بوده که فرمان تانک در اثر ضربات، به ریه راننده صدمات جدی وارد کرده، برای بیرون آمدن نیز، فرمان تانک دست و پاگیر است. اما کنترلر جدید از لحاظ ابعاد مشابه دسته‌ بازی پلی‌استیشن است و در نتیجه جلوی دست و پای راننده تانک را نمی‌گیرد.

اگر اهل‌ بازی‌های کامپیوتری باشید و دسته بازی پلی‌استیشن را از نزدیک در دست گرفته باشید متوجه می‌شوید که هدایت کردن تانک با دو اهرمی که روی دسته تعبیه شده، باید کار راحتی باشد. البته ناگفته نماند که تاکنون به کارگیری کنترلرهایی شبیه به این را در هدایت روبات‌ها و پهپاد‌ها دیده‌ بودیم.

این جنگ‌افزار روس قرار است تا سال آینده میلادی به تولید انبوه برسد تا راننده‌های این تانک در میدان جنگ هم خاطرات بازی با کنسول‌ را در ذهن خود تداعی کنند.

kataku.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.