برخی مودهای عرضه شده برای بازی GTA V حاوی بدافزار هستند

اگرچه ممکن است در حال اجرای بازی GTA V از ترفندهای مختلف به‌منظور جذاب‌تر شدن بازی بهره ببرید اما مدنظر داشته باشید در پشت‌صحنه موارد یادشده فرایندی خطرناک در حال جریان خواهد بود.

0

یکی از کاربران انجمن GTA اعلام کرده پس از اجرای ترفندهای یادشده شاهد یک کامپایلر C# بوده که در پس‌زمینه رایانه در حال اجرا بوده و با رهگیری بیشتر به فایلی به‌نام Fade.exe رسیده است. پس از بررسی بیشتر، وی اعلام کرده این فایل اطلاعاتی را از طریق اینترنت به مقصدی نامشخص ارسال می‌کند.

این برنامه که چیزی به جز یک ثبت‌کننده اطلاعات ورودی صفحه‌کلید نیست در واقع یک بدافزار نصب‌شده بر روی رایانه شماست. نتایج بررسی نشان می‌دهند که Noclip که در واقع به شما امکان آزمایش کردن درون اشیا به‌طور رایگان و Angry Planes که در واقع حمله‌ای از طریق هواپیماها انجام می‌دهد چیزی جز آلودگی به بدافزارها نیستند.

در حال حاضر سایت‌های ارائه‌دهنده این مودها آن‌ها را از دسترس خارج کرده‌اند و از سوی دیگر در انجمن یادشده روشی برای پاکسازی فایل‌های آلوده‌شده معرفی شده است. در صورتی که فکر می‌کنید بدافزارهای یادشده رایانه شما را نیز آلوده کرده‌اند شاید منطقی‌ترین روش ممکن تغییر گذرواژه‌های مورد استفاده است.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.