یک منبع دیگر دوربین 12 مگاپیکسلی را برای آیفون 6اس تأیید کرد

همان‌طور که می‌دانید اپل سال‌هاست که بر روی سنسور 8 مگاپیکسلی برای دوربین آیفون اصرار دارد و نتیجه آن هم برای اکثر کاربران مثبت بوده است. اما حالا منبع جدیدی تأیید کرده که اپل سرانجام قصد دارد در آیفون بعدی از دوربین 12 مگاپیکسلی بهره ببرد.

0

اپل 5 سال پیاپی است که از سنسورهای 8 مگاپیکسلی در آیفون استفاده می‌کند؛ بله از آیفون 4! استفاده از یک سنسور با مگاپیکسل پایین‌تر نسبت به رقبا مزایا و معایب خودش را دارد. بزرگ‌ترین مزیت استفاده از مگاپیکسل پایین‌تر امکان بزرگ‌تر کردن اندازه پیکسل‌ها و در نتیجه عملکرد بهتر در نور کم و نویز به مراتب پایین‌تر در برش‌های 100 درصدی تصاویر است. همان‌طور که می‌دانید آیفون 6 با وجود عمر بیشتر نسبت به گلکسی اس 6 و جی 4 تصاویری تقریباً به همان خوبی را ثبت می‌کند. اما دلیل کوچ اپل به مگاپیکسل بالاتر چیست؟

واضح‌ترین مزیت استفاده از مگاپیکسل بالاتر تصاویر بزرگ‌تری است که هم برای چاپ مناسب‌تر هستند و هم جزئیات بیشتری را ثبت خواهند کرد. اما ظاهراً دلیل اصلی چیز دیگری است. به گزارش HIS Technology اپل اندازه ماژول دوربین را ثابت نگه خواهد داشت تا تغییرات در لنز و سایر المان‌ها به حداقل برسد و از این رو اندازه پیکسل‌ها کوچک‌تر از آیفون 6 و 6 پلاس خواهد بود. ظاهراً دلیل اصلی استفاده از سنسور جدید امکان فیلم‌برداری 4K یا همان 2160p است که حالا تمامی گوشی‌های پرچم‌دار برخلاف آیفون 6 از آن پشتیبانی می‌کنند.

iPhone-6-camera

درست است که حتی آیفون 6 پلاس نیز وضوح صفحه‌نمایشی برابر با 1080p دارد اما برای افرادی که از یک تلویزیون اولترا اچ‌دی استفاده می‌کنند و یا با ویرایش ویدئو سر و کار دارند وضوح 2160p می‌تواند مفید باشد. همان‌طور که می‌دانید اپل اجازه تغییر وضوح ویدئو را برای فیلمبرداری فراهم نمی‌کند و امیدواریم این موضوع در آیفون 6اس تغییر کند چرا که ویدئوهای 2160p حجم بسیار زیادی را اشغال می‌کنند.

به‌هرحال از آن‌جا که دوربین آیفون همواره جزو بهترین‌ها بوده است تقریباً شکی نداریم که اپل می‌تواند رقبای خود را یک‌بار دیگر با آیفون یا آیفون‌های جدیدش به چالش بکشد.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.