درز برخی قابلیت‌های آیفون 6S ؛ فورس‌تاچ در راه آیفون

براساس رسم همیشگی اپل، به‌نظر می‌رسد آیفون 6 و 6 پلاس در شهریورماه جانشینانی خواهند داشت.

0

کم‌کم شاهد درز اطلاعات و شایعات مختلف در مورد این دو گوشی جدید هستیم. قابلیت فورس‌تاچ (Force Touch) که پیش‌تر در مک‌بوک 12 اینچی اپل دیده بودیم، نه‌تنها در آیفون 6اس و 6اس پلاس به‌کار خواهد رفت، بلکه یکی از نقاط برجسته‌ی آنها نیز خواهد بود. البته هنوز شک و تردیدهایی وجود دارد که آیا اپل این قابلیت را برای هر دو مدل استفاده می‌کند یا تنها در یک یکی از مدل‌ها به‌کار خواهد برد، اما به احتمال زیاد در هر دو گوشی فورس‌تاچ را شاهد خواهیم بود.

براساس اطلاعات ذکر شده از برخی منابع، این‌بار نیز یک مدل 4.7 اینچی و یک مدل بزرگتر با صفحه نمایش 5.5 اینچی عرضه خواهد شد و خبری از نسخه 4 اینچی نیست. ممکن است در مدل 5.5 اینچی صفحه نمایش از جنس یاقوت کبود باشد و مشکلات تامین مواد اولیه‌ و تولید که دفعه قبل اپل با آن دست به گریبان بود تکرار نشود. البته شاید مدل خاص و محدودی با این درجه از حفاظت عرضه شود و مدل معمولی از شیشه Ion-X که در آیفون‌های فعلی شاهد هستیم، بهره ببرد.

iphone 6 plus

آیفون‌های جدید اپل از چیپست جدید A9 ساخت این شرکت بهره خواهند برد. حافظه رم دوبرابر شده و به 2 گیگابایت رسیده و حالا برای اولین بار از زمانی که آیفون 4اس عرضه شد، اپل از یک سنسور 12 مگاپیکسلی در آیفون 6اس استفاده خواهد کرد.

از نظر تولید و عرضه این دو محصول جدید، احتمالاً اپل کار تولید انبوه را از اواخر مردادماه شروع خواهد کرد. انتظار می‌رود 80 تا 90 میلیون عدد آیفون جدید به فروش برسد و مدل 4.7 اینچی نیز با نسبت 2به1 در فروش از برادر بزرگتر خود پیشی بگیرد.

البته هنوز حداقل 4 ماه تا تایید احتمالی آیفون 6s و 6s پلاس زمان داریم، بنابراین حتی اگر این اطلاعات درست هم باشند، ممکن است تا آن زمان دست‌خوش تغییراتی شوند.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.