خرید دو سرویس پریسکوپ و Niche برای توئیتر 86 میلیون دلار هزینه در بر داشته است

بر اساس آمار ارائه شده توسط filing در روز دوشنبه، توئیتر در اوایل سال جاری برای به دست آوردن اپلیکیشن “Periscope” و استارت‌اپ رسانه‌های اجتماعی “Niche”، مبلغی معادل 86.6 میلیون دلار هزینه کرده است.

0

شرکت filing به همراه بورس ایالات متحده و کمیسیون اوراق بهادار، قیمت جزءبه‌جزء هر شرکت را مشخص نمی‌کنند اما می‌توان با اطمینان گفت که قیمت سرویس “Periscope” بالاتر بوده است.

کاربران استفاده کننده از سرویس “Niche” در بهمن ماه چنین به Recode گفته بودند که توئیتر حدود 30 میلیون دلار برای استارت‌اپ رسانه‌های اجتماعی پرداخت کرده است. توئیتر درخواستی مبنی بر کاهش قیمت خرید پریسکوپ منتشر نموده است.

توئیتر در بهمن ماه اعلام کرد که در صدد خرید Niche، یک استارتاپ مستقر در نیویورک که رسانه‌های اجتماعی را با برندهای مختلف پیوند داده تا محتوای خوب و حمایت‌شده تولید کند، می‌باشد. حدود یک ماه بعد توئیتر خبر دست یافتن به پریسکوپ را منتشر نمود. “Periscope” اپلیکیشنی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدئوهای مورد نظر خود را اجرا و ویرایش نمایند.

ویدئو می‌تواند به عنوان یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های شبکه‌های اجتماعی به شمار رود. همان‌گونه که افراد ویدئوهایی از زندگی شخصی خود را در اینترنت قرار می‌دهند. این مسئله همچنین درآمد بالقوه‌ای برای بازاریابان هوشیاری خواهد بود که بتوانند توسط فیدهای ویدئویی تبلیغات خود را افزایش دهند.

سرویس پریسکوپ محبوبیت بسیاری را برای توئیتر به ارمغان خواهد آورد. در 10 روز اول پس از آغاز به کار مجدد در اسفندماه، 1 میلیون کاربر به سیستم وارد شده‌اند. برای استحکام بخشیدن به این محبوبیت توئیتر اعلام نموده است که با این کار قصد محدود نمودن رشد سریع اپلیکیشن Meerkat را داشته است. Meerkat یک اپلیکیشن تلفن همراه است که با پریسکوپ در حال رقابت است.

توئیتر به منظور سرگرمی کاربران و با امید افزایش کاربران ثابت و به دنبال آن درآمد بیشتر دست به خرید این دو سرویس زده است. گفته می‌شود که در ماه گذشته شبکه‌های اجتماعی ماهانه 302 میلیون نفر کاربر فعال داشته‌اند. این آمار بنا به تخمین تحلیل‌گران نسبت به 288 میلیون کاربر در طول سه ماهه گذشته افزایش یافته اما با این وجود نیز نمودار سهام این شرکت 18 درصد افت داشته است.

cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.