شش دلیل که به‌جای خرید گلکسی اس 6 سراغ آیفون 6 برویم!

با وجود برتری گلکسی اس 6 سامسونگ نسبت به سایر رقبای اندرویدی خود در بازار جهانی، آیفون 6 اپل هنوز هم به عنوان یک رقیب سرسحت برای این پرچمدار سامسونگ به حساب می‌آید.

14

بدون شک گلکسی اس 6 سامسونگ یکی از بهترین دستگاه‌های اندرویدی است که شما می‌توانید آن را تهیه نمایید. این امر به دلیل طیف گسترده‌ای از دلایل از جمله دوربین برتر، سخت‌افزار قدرتمند، طراحی قابل توجه و بسیاری دلایل دیگر صحیح است. هرچند این گوشی نیز کاملا بی عیب و نقص نیست اما هنگامی که در کنار سایر رقبای خود نظیر جی 4 ال‌جی، وان ام 9 اچ‌تی‌سی وغیره در سال 2015 قرار می‌گیرد و با آن‌ها مقایسه می‌شود، قطعا گلکسی اس 6 بهترین خواهد بود.

اما آیا این گوشی در برابر آیفون 6 اپل که در اواخر سال 2014 عرضه شد می‌تواند معیاری برای موفقیت در بازار داشته باشد؟ اگرچه این دو گوشی در اکثر ویژگی‌ها با هم تفاوت دارند اما با این وجود نیز این دو محصول اپل و سامسونگ در رقابت با یکدیگر بوده و در طی ماه‌های گذشته برای کسب بازارهای فروش توان خود را به کار گرفته‌اند.

ما تصمیم گرفتیم برای این دو گوشی را در مقابل نظر کاربران قرار داده و نظرات مثبت و منفی شما را در رابطه با هر کدام از آن‌ها جویا شدیم. در این پست به صورت خاص دلایلی را که چرا باید آیفون 6  را به جای گلکسی اس 6 برگزینید و گوشی هوشمند اپل خود را محکم بچسبید، برجسته کرده‌ایم. به‌زودی در مقاله‌ای دیگر نیز دلایل برتری گلکسی اس 6 را نسبت به آیفون نیز بیان خواهیم نمود.

جلوه‌های بصری، پیوستگی عناصر ظاهری و رابط کاربری زیبا و کاربرپسند

علی‌رغم این حقیقت که رابط کاربری تاچ‌ویز در آخرین نسخه‌های عرضه شده در حال حاضر بسیار ساده‌تر، با گرافیک بهتر و کاربرپسندتر از همیشه شده است، iOS هنوز هم که هنوز است از نظر عملکرد کلی پیش است. اگرچه رابط کاربری تاچ‌ویز در گلکسی اس 6 سامسونگ به نسبت پرچمداران پیشینش بهبود یافته است اما هنوز هم در این محصول احساس “سنگینی” را منتقل می‌نماید و نمی‌توانیم بگوییم که از iOS بهتر است.

01

در مقابل iOS تجربیات رایگان بیشتری بدون هیچ زحمتی برای شما به ارمغان خواهد آورد. البته اندروید و تاچ‌ویز به طور خاص، ترکیبی از یک پلت‌فرم قوی تلفن همراه و رابط کاربری بوده اما ممکن است این موضوع برای هر مشتری به عنوان یک امتیاز محسوب نشود.

نمی‌خواهید اثر انگشتان چرب خود را در پشت گوشی مشاهده نمایید

Gorilla Glass 4 پشت گوشی گلکسی اس 6 را به صورت کامل پوشانده است و آن‌طور که به نظر می‌رسد خوب بوده و نگه داشتن آسان گوشی در دست را فراهم نموده است.

02

کافی است چند مرتبه این گوشی را در دست بگیرید. پشت براق این گوشی را لکه‌های اثر انگشت شما خواهد پوشاند و هیچ راهی برای فرار از این اتفاق نخواهید داشت. آیفون 6 به لطف بدنه آلومینیومی خود با این مشکل مواجه نیستید اگرچه در نگهداری در دست همانند گلکسی اس 6 مطمئن نخواهد بود.

خواهان یک گوشی کاملا فلزی هستید

با وجود اینکه گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج تقریبا از نظر طراحی ظاهری با آیفون 6 برابری می‌کند، این احتمال نیز وجود دارد که برخی از کاربران با قاب پشتی شیشه‌ای پرچمداران سامسونگ احساس راحتی نکنند.

03

اگر به خاطر داشته باشید اپل در ساخت پرچمداران دو نسل قبلی خود یعنی آیفون 4 و آیفون 4 اس، از شیشه استفاده نموده بود.

یک گوشی مطمئن با امکانات زیاد می‌خواهید

آنچه از گوشی‌های آیفون اپل می‌خواهید بیان کنید. کاربران این گوشی‌ها به ندرت با معایب بزرگ و یا مشکلات عمده مواجه می‌شوند. برخلاف برخی از پرچمداران سال گذشته و امسال اندروید که مشکلات بسیار سختی برای کاربران خود به همراه داشتند. معمولا شما می‌توانید روی ثبات و قابلیت اطمینان آیفون حساب کنید.

04

درست است که آیفون 6 سنسور SpO2 یا فوکوس خودکار ندارد اما می‌توان عکس‌های قابل توجهی با آن گرفت و طول عمر باتری آن را نیز پیش‌بینی کرد.

انتظار به‌روزرسانی به موقع دارید

هنگامی که نسخه جدیدی از iOS به صورت عمومی انتشار پیدا می‌کند، اکثر کاربران iOS می‌توانند آن را بدون انتظار کشیدن زیاد، در مدت چند ساعت به راحتی دریافت نمایند.

05

از سوی دیگر مهم نیست که در حال حاضر جدیدترین نسخه اندروید ارائه شده روی پرچمداران سامسونگ در حال اجرا می‌باشد، آنچه اهمیت دارد این مسئله است که عرضه به‌روزرسانی اندروید برای آن‌ها به احتمال زیاد مدت زمان قابل توجهی به طول خواهد انجامید.

در خصوص تجربه خود نگران هستید

از سخت‌افزار گرفته تا نرم‌افزار اپل در رابطه با هر چیزی که به آیفون مرتبط است توجه نموده است. به طور معمول این مسئله تضمین خواهد کرد که تمام جنبه‌های دستگاه متناسب با همدیگر و به صورت بی‌وقفه برای ارائه یک تجربه کاربری تقریبا بی‌نظیر مشغول به فعالیت هستند.

06

بهینه‌سازی و جفت نمودن سخت‌افزار و نرم‌افزار یکی از قابل‌توجه‌ترین جنبه‌هایی است که شرکت اپل به آن پرداخته که در آیفون 6 نیز شاهد آن خواهیم بود. منظور این نیست که گلکسی اس 6 شما را در داشتن یک تجربه خوب ناامید خواهد نمود اما در صورتی که خواستار یک تجربه مشابه کلی در محصولات سامسونگ هستید، احتمالا باید بیشتر از این صبر داشته باشید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

14 نظر برای این مطلب
  1. Mani می‌گوید

    داداش شما برو یه نوکیا1100بخر حالشو ببر تو چه میدونی ایفون چیه🤣🤣🤣

  2. مجتبی می‌گوید

    سلام ببخشد راست که ایفون 6 به کامپیوتر وصل نمیشه مثل میخوای از طریق کامپیوتر عکس یا اهنگ بریزی لطف جواب بدید به سوالم ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      وصل که میشه اما برای انتقال عکس، آهنگ یا هر چیز دیگه باید از طریق نرم افزار آیتونز این کار رو انجام بدید

  3. اریانا می‌گوید

    بچه ها بهتون اختار میکنم حتما ایفون ۶ اس پلاس بخرید خیلی خوبه عالی پشیمون نمیشید من ۱۱ سالمه اپل ۶ دارم رازیم خیلی خوبه تازه بازی های باحالی داره من هم گلگسی اس ۶ دارم ایفون۶ پلاسهر دو تا رو عمو پزشکم واسم گرفته مقایسه کردم مثل همه ولی اپل امکاناتش بیشتره☺☺☺??

  4. Mehdi می‌گوید

    بخدا من سونی Z5 با آیفون 6 و سامسونگ اس 7 هم مقایسه کردم خیلی خوب بود اما 6s و 6آیفون یه چیز دیگه آن سامسونگ خیلی هنگی داره بابا هنوز نتونسته مشکلشو برطرف کنه حتی تو اس 7

  5. حسین می‌گوید

    انواع اقسام پرچمدار های اندروید سامسونگ ال جی و هوآوی رو داشتم و کار کردم کلی هم باهاشون حال کردم! ولی یک بار آیفون تو دستم گرفتم دیگه هیچوقت هیچ گوشی ای مثل اون حتی غول های سامسونگ هم نتونست اون حس رو بهم بده :) شیک خاص و ناب

  6. سحر می‌گوید

    من فقط یه سوال دارم لطفا بی تعصب یکی ج بده..میدونید که تو اندرویید به راحتی میشه برنامه دانلود کرد و نصب کرد به راحتی به کامپیوتر وصل میشه و کار خیلی راحته باهاش تا حالا آیفون نداشتم آیا آیفون هم این طوری هست؟ راحت میشه مثلا از یه سایتی فایل یه برنامه رو دانلود کنی بزنی یه گوشیت ؟؟آخه میگن باید اپل ایدی داشته باشی و این حرفا…..راحت به کامپیوتر وصل نیشه مثل گالکسی؟؟

  7. galaxy s6 می‌گوید

    بخدا اس6 دارم با دوستم که ایفون 6 داشت مقایسه کردیم اس 6 من لهش کرد بدون تعصب

    1. رضا می‌گوید

      عزیز دل آیفون 6 دوستت فول کپی بوده . اصن ساموسنگ اس 10 هم بسازه به پای ایفون 6 نمیرسه .

      1. Mani می‌گوید

        من با نظرت موافقم

  8. ايرج می‌گوید

    بإسلام دوست بسیار عزیز کله فرمودید به اومن خدا قسم
    خدمتون عرض کنم من هم الان گالکسی اس ۶ اج دارم هم أیفون ۶
    من بدون تعصب عرض میکنم خدمتون فقط یه دلیل براتون میارم که ایفون ۶
    سروره اون هم اینه که تو ایفون دیگه خبری إز هنگ نیست وأین هم دلیل برتری
    iOS به androyd است
    امیدوارم که إز من حقیر ناراحت نشی

    1. امين می‌گوید

      اره داداش راست میگی منم ایفون سیکس دارم اما حجمم کمه ١۶ گیگه میخوام بفروشم اس سون بخرم

  9. رکسانا می‌گوید

    من خودم عاشق ایفون هستم ولی عیوب ایفون در برابر سامسونگ خیلی زیاده ولی با اینکه در جریان این موضوع هستم بازم دوست دارم در صف هواداران ایفون باشم به امید روزی که ایفون قابلیت های سامسونگ رو داشته باشه

  10. محمد می‌گوید

    قطعا این پست شما قدیمی هستش ولی من الان اینو خوندم
    تو این عالم هستی هیچ کس از خدا برای من بالاتر نیست پس به همون خداقسم همه ی حرفات و نوشته هات مالامال از تعصب بود. من خودم ایفون 6داشتم .گوشی خوبیه و ساده. من نفهمیدم اینکه میگی هرچیزی از یک گوشی بخوای در ایفون هست مثلا چی؟ اون چیز چیه که نیاز عموم مردم هستش و بهش واقف هستند و اندروید اونو نداره؟ بگذریم من الان گلکسی اس 6 اج خریدم .و خیلی خیلی هم از حاظ فنی هم ظاهری هم کیفیت بدنه و دروبین از آیفون 6سرتره. کلاسشم بیشتره. انصافا آیفون دیگه اقتدار و زیابیش برمیگرده به دوران گلکسی اس 2. من خودم ایفون 4و5و6 داشتم اما زیبایی خیره کننده گلکسی اس6اج و عملکرد فنیش به مراتب خیلی از ایفون6 بالاتره. من نمیدونم شما دلیل پیدا نکردی از تعصب الکیت دفاع کنی جز کثیف شدن لکه ی پشت سامسونگ؟ ولی از اون طرفnتا دلیل فنی و زیبایی و کیفیتی میشه اورد که اس6 سرتره. واقعا متاسفم هر سایتی باتوجه به علایقش مردم رو راهنمایی میکنند نه حقایق