اشباع بازار تلفن‌همراه در چین؛ از هر 10 چینی، 9 نفر گوشی‌ هوشمند دارند!

چین همیشه یکی از بزرگترین بازارهای مصرفی برای گوشی‌های موبایل به حساب میاید، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که حتی این کشور بزرگ هم دیگر از گوشی موبایل اشباع شده است.

0

بر اساس گزارشات منتشر شده از جانب وال استریت ژورنال، برای اولین بار در شش سال گذشته صادرات گوشی‌همراه به چین با کاهش روبرو شده است؛ این آمار از کاهش ۴.۳ درصدی نسبت به سه‌ماهه اول سال میلادی گذشته حکایت دارد.

کارشناسان اقتصادی در حال بررسی جوانب مختلف کاهش صادرات گوشی‌همراه به چین هستند. گفته می‌شود که در حال حاضر نفوذ گوشی‌های همراه در بازار چین بیشتر از ۹۰ درصد است و این امر به این معناست که تقریباً تمامی چینی‌ها گوشی‌ همراه دارند. نتیجه‌ دیگری که از این گزارش می‌توان گرفت این است که اکنون باید به انتظار نشست تا افرادی که گوشی همراه خریده‌اند گوشی خود را با مدل جدیدتر جایگزین کنند.

جالب اینجاست، سامسونگ هم که ید طولایی در عرضه گوشی همراه به چین دارد این روزها بازار سکه‌ای در این کشور ندارد و در مقام صادر کننده چهارم گوشی همراه به چین قرار گرفته است.

در این بین اپل همچنان سلطان بی چون و چرای صادرات گوشی به چین است و مقام اول این لیست را از آن خود کرده است.اپل بر خلاف سامسونگ سود خوبی از فروش گوشی‌همراه در چین به جیب زده و اکنون ۲۶ درصد از بازار فروش گوشی‌های همراه را در کشور هفتاد و دو ملت تصاحب کرده است. جالب است بدانید که اپل در حال حاضر فروش بیشتری در چین نسبت به آمریکا دارد.

حتی تولید کننده‌های قَدَر چینی نظیر شیائومی هم تاب رقابت با اپل را در زمینه فروش گوشی همراه در خاک خود ندارند.البته علی‌رغم رکود فروش گوشی‌همراه در چین، تولید کننده‌های چینی تسلیم نشده‌اند. شرکت‌های بزرگی نظیر هواوی، شیائومی، لنوو و LTE کماکان محصولات جدید خود را روانه بازار چین می‌کنند.

اگر این شرکت‌ها بخواهند بازار گوشی‌همراه چین را از رکود در بیاورند باید خریداران را برای خرید گوشی‌های هوشمند جدید متقاعد کنند. اما سوق دادن میلِ مشتری به خرید گوشی‌همراهِ جدید به این راحتی‌ها هم نیست. برای مثال خیلی از دارندگان گوشی همراه تا گوشی آنها از لحاظ سخت‌افزاری با مشکل روبرو نشود حاضر به خرید گوشی جدید نیستند.

تولید کنندگان گوشی‌های مقرون به صرفه و ارزان نیز مشکلات مخصوص به خود را در بازار چین دارند، فروش و عرضه گوشی از جانب این دسته بیشتر منوط به اپراتور دولتی چین است. برای مثال گروه تولیدی کول‌پَد (Coolpad Group Ltd) که سال گذشته توانست رتبه ۵ فروش گوشی در چین را از آن خود کند، بیشتر گوشی‌های مقرون به صرفه تولید می‌کرد اما کار و کاسبی این شرکت امسال با رکود روبرو شده است.

با این حساب باید دید اوضاع فروش گوشی در کشور ۷۲ ملت تا پایان سال به همین وضع خواهد ماند یا اینکه بهبود شرایط، کور سوی امیدی در دل عرضه کنندگان گوشی‌همراه به بازار چین زنده خواهد کرد.

news.softpedia.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.