به زودی می‌توانید تلفن‌همراه خود را با استفاده از انرژی گیاهان شارژ کنید

سه مهندس جوان شیلیایی به‌واسطه صرف مدت 6 سال تحقیق و کار موفق به ساخت شارژر تلفن همراهی شدند که می‌تواند انرژی مورد نیاز برای شارژ دستگاه را از گیاهان تامین کند.

0

E-Kaia تجهیزی که در نتیجه پروژه‌ای با همین نام تولید شده در واقع یک دستگاه قابل حمل است که از انرژی باقی مانده در طول عمل فوتوسنتز گیاهان استفاده کرده و این انرژی را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. شارژ‌های مشابه این دستگاه به حداقل 100 متر مربع فضای درخت‌کاری‌شده به‌منظور دسترسی به انرژی کافی برای شارژ یک گوشی همراه نیاز دارند اما E-Kaia تنها به یک عدد گیاه سالم نیاز دارد.

انرژی باقی‌مانده در گیاه به‌واسطه یک مدار الکتریکی که در زیر خاک قرارگرفته و انرژی را به بیرون منتقل می‌کند به 5 ولت و 600 میلی‌آمپر می‌رسد و از سوی دیگر هیچ ضرری را متوجه گیاه نخواهدکرد. با این شرایط می‌توانید گوشی هوشمند خود را در مدت یک‌ساعت و نیم به‌طور کامل شارژ کنید.

با توجه به طی‌شدن مراحل ثبت حق ثبت‌اختراع، هنوز جزئیات کاملی از این تکنولوژی منتشر نشده اما اعطای جوایز مختلف در مراسم معتبر مربوط به معرفی ابداعات و اختراعات مهر تاییدی بر اعتبار این اختراع است. Evelyn Aravena یکی از اعضای تیم تولید این دستگاه از تلاش این گروه به‌منظور تولید انرژی بیشتر به‌منظور روشن‌کردن تجهیزاتی مانند چراغ‌های ال‌ای‌دی سخن می‌گوید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.