هفت دلیل که به‌جای خرید آیفون ۶ سراغ گلکسی اس ۶ برویم!

پرچمداران امسال سامسونگ یعنی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج سرانجام پا به بازارهای فروش گذاشته و طبیعتا سخنان و شایعات داغ پشت سر خود را کاهش دادند. الگوی طراحی مجدد سامسونگ در مورد طراحی یک پرچمدار اندرویدی با بدنه کاملا فلزی شکایات متعدد کاربران را در مورد تولید گوشی‌های دارای بدنه پلاستیکی که موجب می‌شد کاربران با وجود پرداخت هزینه بالا برای خرید، احساس راحتی و نیز امنیت نکنند را کاهش داد تا جایی که در نهایت آتش آن را خاموش نمود.

2

البته این گوشی خیلی زود تبدیل به یکی از اصلی‌ترین رقبای پرچمدار شرکت دیگری از رهبران این صنعت یعنی آیفون 6 اپل گردید. ودتی است که این دو شرکت در رقابت با یکدیگر بوده و هر دو نیز دست به تولید گوشی‌های بسیار قدرتمند زده‌اند. طبیعی است که محصولات آن‌ها با هم مقایسه شوند و این احتمال نیز وجود دارد که کاربران زیادی نیز در دو راهی انتخاب یکی از این دو گوشی هوشمند گرفتار شده باشند.

اگرچه هر کدام از این گوشی‌ها رد نوع خود بسیار عالی بوده و از رتبه بالایی برخوردارند اما بین آن دو تفاوت‌های آشکاری می‌توان یافت. به هر حال برای این ادعا نیاز به بیان علت وجود دارد تا بتوانید در انتخاب بین این دو پرچمدار به یک اولویت قطعی برسید. به احتمال زیاد شما به داشتن یکی از این گوشی‌ها تمایل بیشتری دارید اما در صورتی که هنوز در انتخاب خود مردد هستید پیشنهاد می‌شود ابتدا مطلب شش دلیل که به‌جای خرید گلکسی اس ۶ سراغ آیفون ۶ برویم! را در فارنت بخوانید و بعد   هفت دلیل زیر را برای ترجیح گلکسی اس 6 به آیفون 6 مطالعه نمایید:

کیفیت دوربین مهم‌ترین اولویت شماست!

دوربین تعبیه شده در گلکسی اس 6 سامسونگ از آن‌جایی‌که که خود شرکت سامسونگ تاکید نموده و در آگهی‌های تبلیغاتی نیز بسیار در مورد آن صحبت شده است، دلیل بسیار محکمی است بر این موضوع که این دوربین قطعا بسیار قدرتمند است.

10

این در حالی است که دوربین گوشی آیفون 6 شرکت رقیب نیز واقعا خوب است اما در این ویژگی پرچمدار سامسونگ را می‌توان یک پله بالاتر از آن دانست. برای بررسی دقیق‌تر می‌توانید بررسی کامل دوربین گلکسی اس 6 را در فارنت بخوانید!

 2. اگر اندازه صفحه نمایش برای شما اهمیت دارد

اپل سرانجام تسلیم شد و به روند تولید نمایشگرهای بزرگتر که در زمان تولید و عرضه آیفون 5 آن را نادیده گرفته بود، روی آورد. با این حال هنوز هم در آیفون 6 نتوانسته دل را به دریا بزند و از صفحه نمایش متوسط 4.7 اینچی بهره گرفته است.

11

اگرچه در مقایسه اعداد و ارقام با صفحه نمایش 5.1 اینچی گلکسی اس 6 شاید قابل اغماض بوده و بتوان از آن چشم‌پوشی کرد اما زمانی که شما در حال استفاده از مرورگر خود بوده و یا مشغول خواندن یک متن هستید تفاوت آن کاملا ملموس خواهد بود.

 3. اگر دقت رنگ بالا مد نظر شماست!

این مسئله را به هیچ وجه انکار نمی‌کنیم که صفحه نمایش آیفون 6 خوب به نظر می‌رسد. با این حال، اگر شما در تولید رنگ‌های واقعی و دقیق حساس بوده و وسواس خاصی به خرج می‌دهید از وجود یک سایه مایل به آبی در همه چیز شکایت خواهید کرد.

13

در حالی که باید به اطلاع شما برسانیم که در گلکسی اس 6 نقطه‌ای نبوده و خواهد توانست به واسطه باز تولید دقیق‌تر رنگ‌ها رضایت شما را به طور کامل جلب نماید. در کنار این ویژگی صفحه نمایش سوپرامولد نیز کمک شایانی به این قضیه خواهد نمود و برای شما رنگ‌های شارپ‌تر و تفکیک رنگ دقیق‌تری را به همراه خواهد داشت.

 4. اگر از طرفداران اندروید هستید و عشق اندروید در دل دارید!

نا گفته مشخص است که بین سبک و سیاق اندروید و iOS تفاوت بسیاری وجود دارد. سخن ما بدین معنی نیست که iOS “ساده‌تر” است اما برای رسیدن به هر چیز یک میابر و راه حداقلی وجود دارد. قابلیت دسترسی به فایل‌های سیستم و سفارشی‌سازی نیز بسیار بسته و محدود می‌باشد.

14

در سمت دیگر اندروید در مقایسه با iOS قابلیت سفارشی‌سازی تمام عیار را به کاربران خود ارائه می‌دهد. ویجت‌ها، فایل‌های سیستم و بسیاری از زیرمنو‌ها قابل تنظیم و دسترسی هستند. رابط کاربری “تاچ ویز” سامسونگ که روی سیستم عامل اندروید قرار گرفته است شاید پیش از این مشکلاتی داشت اما با صرف زمان و تلاش در رفع این نواقص، تجربه کاربری گلکسی اس 6 احساس سبک‌تری را منتقل می‌کند.

 5. اگر علاقه‌مند به قاب پشتی شیشه‌ای هستید!

زمانی که به عرضه آیفون 6 نزدیک می‌شدیم، برخی از تصاویری که از این گوشی به بیرون درز کرده بود نشان از پشت نسبتا ساده و خسته‌کننده داشت. همین‌طور این گمانه‌زنی نیز وجود داشت که قسمت پشت گوشی توسط یک پنل شیشه‌ای پوشیده خواهد بود، که صحت نداشتند.

15

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هنوز خواستار یک ساندویچ شیشه-فلز-شیشه هستید، گلکسی اس 6 برای انتخاب به شما پیشنهاد می‌شود.

 6. اگر خواهان رزولوشن QHD فوق‌العاده هستید!

صفحه نمایش محبوب اپل با عنوان “رتینا” تراکم پیکسلی پرچمدار خود را در 326ppi حفظ می‌کند. در حالی که پرچمدار اندرویدی با رزولوشن QHD به اندازه 2560 در 1440 پیکسل عرضه شده است.

16

سامسونگ در صفحه نمایش 5.1 اینچی گلکسی اس 6 خود تلاش نموده است تا تراکم پیکسلی را به 577ppi برساند. یعنی عملا تشخیص و تفکیک پیکسل‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

 7. اگر می‌خواهید از شارژ بی‌سیم بهره بگیرید!

اگرچه این تکنولوژی هنوز نوپا بوده و در مراحل ابتدایی قرار دارد اما نمی‌توان این مسئله را انکار نمود که شارژ بی‌سیم یک فناوری فوق‌العاده و بسیار راحت است به ویژه اینکه در برخی از کافی‌شاپ‌ها مانند Starbucks نیز شاهد سرویس‌دهی آن هستیم و از این پس می‌توان میز غذا را با شارژرهای بی‌سیم آراست.

17

در حال حاضر شارژرهای اولیه امکان استفاده از این تکنولوژی را از طریق خرید یک کاور یا قاب پشتی برای تلفن همراه شما فراهم می‌کند. این در شرایطی است که گلکسی اس 6 شارژر بی‌سیمی عرضه نموده است که خارج از گوشی عمل می‌کند و نیاز به کاور پوششی ندارد و برای استفاده تنها کافی است گوشی تلفن همراه خود را در معرض این امواج قرار دهید.

اگر به دنبال یکی از تاپ‌ترین گوشی‌هایی هستید که از این تکنولوژی بهره می‌برند، بدون شک پرچمدار سامسونگ یک گزینه بسیار مناسب برای شما خواهد بود.

اینها مواردی بودند که به عنوان مزیت‌های گلکسی اس 6 سامسونگ به آیفون 6 می‌توان به انها اشاره کرد و شاید شما دلائل بیشتری داشته باشید و شاید تمام این دلائل را بیهوده دانسته و به دلائل ما مبنی بر برتری آیفون 6 بر گلکسی اس 6 بیشتر اعتقاد دارید! در بخش نظرات منتشر شما هستیم!

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. محمد شجاع می‌گوید

    من که به همه توصیه میکنم لذت استفاده از گلکسی اس 6 رو به هیچ وجه از دست ندین

  2. mahyar می‌گوید

    آقا من از زمانی ک گلکسی اومده از گلکسی فیت تا الان ک گلکسیS6 اومده فقط گلکسی داشتم انقدر راضی هستم ک حد نداره