وقتی لومیا 930 از سقوط با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت بر کف بزرگراه جان سالم بدر می‌برد

اگر یکی از دنبال کنندگان اخبار مرتبط با مایکروسافت باشید، بدون شک در جریان هستید که این شرکت چندی پیش، پس از خرید بخش کسب‌وکار موبایلی نوکیا اولین گوشی هوشمند از سری لومیا را به نام 535 بدون بهره بردن از نام نوکیا در قاب پشتی راهی بازار کرد. هرچند در قاب پشتی لومیا 535 برند مایکروسافت حک شده بوده، با این حال بسیاری‌ها نوع طراحی و کیفت ساخت آن را منتسب به نوکیا می‌دانستند.

0

نوکیا برندی است که بسیاری با محصولات آن خاطرات فراوانی دارند. کیفیت ساخت گوشی‌های این شرکت زبان زد خاص و عام بوده، اما بد نیست برای پی بردن به عمق موضوع، داستان فردی را که گوشی لومیا 930 وی از سقوط با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت بر کف بزرگراه جان سالم بدر برده را در ادامه بخوانید.

شب گذشته هنگامی به منزل رسیدم، نتوانستم گوشی همراه خود را پیدا کنم. جیب‌هایم، کیفم پولم و هرجایی که فکرش را می کردم گشتم، اما اثری از آن پیدا نکردم.

با خودم فکر کردم که شاید گوشی در محل کارم جا مانده است؛ به همین جهت به حساب کاربری خود در وب‌سایت ویندوز فون رفتم و در قسمت Find My Phone search درخواست دادم تا موقعیت گوشی نشان داده شود. لحظاتی بعد مشخص شد که گوشی من در فاصله 6 کیلومتری از منزل در یک بزرگراه قرار دارد.

به سرعت سوار دوچرخه خودم شدم و به محل مشخص شده در نقشه رفتم، اما خبری از گوشی نبود. صبح روز بعد با ناراحتی از خواب بیدار شدم. به مرور داشتم قبول می‌کردم که گوشی خودم را از دست داده‌ام. ساعت 4 بعد از ظهر تصمیم گرفتم دوباره با دوچرخه به آن محل برم و بیشتر جستجو کنم.

وقتی به محل مورد نظر رسیدم، دوچرخه را کنار جاده پارک کردم؛ زیرا احساس کردم شیئی را روی آسفالت افتاده است. به سمت خط اضطراری کنار جاده رفتم و دیدم گوشی موبایلم با قابی باز شده رو آسفالت افتاده است؛ اما به‌طور عجیبی صفحه‌نمایش آن دست نخورده باقی مانده بود. وقتی به خانه رسیدم هنوز 18 درصد از عمر باتری دستگاه فعال بود.

من می‌دانستم که محصولات نوکیا مقاوم هستند، اما فکر نمی‌کردم در این سطح جان‌سخت باشند. بعدید می‌دانم که اگر گوشی آیفون همسرم این اتفاق برایش رخ می‌داد، جان سالم به در می‌برد.

البته همه ما می‌دانیم که اگر لومیا 930 این داستان با صفحه‌نمایش بر روی آسفالت فرود می‌آمد، بدون شک سرنوشت آن گونه دیگری رقم می‌خورد، با این حال تا پیش از این نیز صدها نفر در موارد مشابه استقامت بالای این محصول را تائید کرده‌اند.

wmpoweruser

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.