ببینید: تصاویری از ساخت La Finale ؛ آخرین دستگاه از بوگاتی ویرون!

بوگاتی ویرون نقطه اوج مهندسی در صنایع اتومبیل‌سازی به‌شمار می‌آید. با این توضیح مختصر قصد داریم در این مطلب نگاهی به روند ساخت این محصول برتر دنیای اتومبیل بیندازیم.

1

بوگاتی ویرون لقب سریع‌ترین خودروی جهان را یدک می‌کشد. این خودرو با رسیدن به سرعت 430 کیلومتر بر ساعت توانست این لقب را از مک‌لارن اف1 برباید. کارایی و عملکرد خیره‌کننده این خودرو باعث نشده لوکس‌بودن و طراحی این خودرو حتی در کوچک‌ترین قسمت‌ها قربانی شود تا نهایتا این خودرو برای دوست‌داران خودروهای لوکس نیز پوستری به‌یادماندنی بر روی دیوار شود.

فرایند تولید ویرون پس از 10 سال به‌پایان رسید اما این اتمام کار با تولید خودروی نهایی با لقب La Finale همراه شد تا نهایتا بوگاتی تولد این خودروی چند میلیون پوندی را به ما نمایش دهد.

فرایند تولید La Finale در قالب یک شاسی بدون شکل در کارخانه تولید بوگاتی ویرون در Molsheim در شرق فرانسه آغاز می‌شود.la finale 1

فرایند تولید این خودرو که تماما با دست انجام می‌شود به چیزی در حدود سه‌ماه زمان نیاز دارد اما این سه‌ماه، پس از چندین ماه تلاش به‌منظور تولید و ساخت مولفه‌ها و قسمت‌های مختلف مانند پنل‌های رنگی و تودوزی و تزئینات داخلی خودرو انجام می‌شود.la finale 2

باتوجه به سرعت بالا و گرمای شدید تولیدشده در موتور خودرو، بوگاتی امکان استفاده از مولفه‌ها و قطعات معمول رایج در صنایع خودروسازی را نداشته است. براکت‌های فیبرکربنی که تحمل بالایی در مقابل حرارت زیاد دارند به‌منظور ایمن‌سازی هرچه بیشتر موتور و جعبه‌دنده مورد استفاده قرارگرفتند. این درحالیستکه کابین سرنشینان نیز به‌طور کامل از پوسته فیبرکربنی ویژه‌ای ساخته شده است. مک‌لارن نیز از موادی مشابه در سوپرخودروی P1 خود بهره گرفته است. از پیچ‌های تیتانیومی به‌واسطه تحمل بالا و وزن کم نیز به‌منظور متصل کردن قسمت‌های جلویی، میانی و پشتی خودرو استفاده شده است. La Finale چهارصدوپنجاهمین و آخرین ویرون تولیدی بوگاتی است که در نمایشگاه خودروی ژنو نیز در معرض دید عموم گذاشته شده بود.la finale 3

صفحات فیبرکربنی نهایتا به‌یکدیگر متصل می‌شوند. بوگاتی از صفحات فیبرکربنی تولیدی خود بهره برده و از روشی خاص برای رنگ‌آمیزی بدنه به‌ویژه در La Finale بهره گرفته است.la finale 4

به‌منظور تولید توان مورد نیاز، بوگاتی چاره‌ای به‌جز ترکیب دوموتور VR8 نداشته تا نهایتا با شکل‌دهی موتور W16 به همراه چهار توربوشارژر، ترکیبی بدیع خلق کند. نتیجه کار باعث شده سرعت این خودرو در مدت زمان 2.5 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد.la finale 5

سرعت بالای این خودرو نیازمند تکنولوژی‌های ویژه در ترمزهای خودرو جهت متوقف‌کردن آن است. دیسک‌های ترمزی فیبرکربنی غول‌پیکر این خودرو به‌حدی بزرگ هستند که این شرکت چاره‌ای به‌جز ساخت فنرها و چرخ‌های بزرگ برای این خودرو نداشت.la finale 6

چرخ‌های ویژه به همراه لاستیک‌های برند Michelin که قیمتی در حدود 26هزار دلار برای هرست آن‌ها عنوان شده در مدت زمان 2.2 ثانیه می‌توانند سرعت خودرو را از 100 کیلومتر برساعت به صفر برسانند. این بدان‌معناست که ویرون می‌تواند در زمانی مشابه آنچه که یک خودروی Audi R8 2014 سرعت خود را از صفر به صد می‌رساند تا سرعت 100 کیلومتر شتاب گرفته و مجددا به حالت توقف کامل برسد.la finale 7

خودروی ویرون تولیدی پیش از خروج از کارخانه تحت تست‌های مختلف قرارمی‌گیرد و شرایطی مانند طوفان و باران برای آن شبیه‌سازی تا مقاومت خودرو در برابر عوامل یادشده و البته نفود آب مورد بررسی قرارگیرد.la finale 8

همان‌طور که در مراحل ساخت خودرو شاهد بودیم، کلیه کنترل‌های نهایی نیز با دست انجام می‌گیرند.la finale 9

کلیه طراحی‌ها و نصبیات الکتریکی در داخل خودرو نیز با دست انجام می‌شوند. مجموعه وسیعی از طراحی‌های داخلی در خودرو به‌کار گرفته می‌شود که در یکی از این موارد، بنابرگفته بوگاتی از چرم حاصل از 16 گاو در هر ویرون استفاده می‌شود.la finale 10

خودروی آماده شده کاملا براق و صیقلی شده تا مالک خودرو هیچ اثری از چربی، گردو غبار و اثرانگشت بر روی آن مشاهده نکند.la finale 11

امضای La Finale علاوه بر حک‌شدن بر روی چرم‌های داخلی خودرو بر روی پنل‌های فیبرکربنی بیرون خودرو نیز نقش می‌بندد.

Cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. M A T A می‌گوید

    خدا قسمت کنه (: