شکایت اریکسون از اپل به اتهام نقض پتنت‌های این شرکت در اروپا

شرکت اریکسون شکایت جدیدی در آلمان، بریتانیا و هلند برعلیه اپل تنظیم کرده است. این شرکت معتقد است اپل مواردی مرتبط با حقوق تکنولوژی‌های ارتباطی بی‌سیم را نقض کرده است. این تلاش شرکت اریکسون در ادامه افزایش تنش‌های میان دو شرکت انجام می‌گیرد.

0

پیش از این و در ماه فوریه اریکسون اعلام کرده بود شکایتی برعلیه اپل در دادگاه‌های آمریکا تنظیم کرده که این شرکت را متهم به نقض حقوق مربوط به استاندارهای نسل دوم، نسل چهارم/LTE مولفه‌های نیمه‌هادی، نرم‌افزارهای مرتبط با رابط کاربری و دیگر تکنولوژی‌های تلفن همراه می‌کند.

این درحالیستکه پیش از این توافقنامه‌ای میان این دو شرکت بر سر استفاده از حق‌ثبت‌اختراع‌های یادشده امضا شده بود. مجموعه حقوق ثبت اختراع اریکسون شامل 37 هزار مورد بوده و این شرکت بر سر اشتراک 100 مورد به توافق رسیده بود.

جدا از روند این توافقات، مسئولان اپل با شکایت‌هایی که برعلیه آن‌ها در این زمینه تنظیم می‌شود بیگانه نیستند. برای سالیان متوالی این شرکت مشکلاتی مشابه با شرکت سامسونگ نیز داشته است. تا کنون هیچ‌یک از دادگاه‌های یادشده حکمی در خصوص شکایت اریکسون صادر نکرده‌اند. این درحالیستکه اریکسون سال گذشته در توافقی 650 میلیون‌دلاری مشاجره بر سر حق‌ثبت اختراع را با سامسونگ خاتمه داده بود.

Cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.