پیشنهاد ۳ میلیارد دلاری Uber برای خرید سرویس نقشه HERE نوکیا

نرم‌افزار مسیریابی HERE Maps همچنان مورد توجه شرکت‌های مختلفی قرارگرفته که قصد خرید آن را دارند.

1

در حالیکه پیش از این اخباری از اشتیاق فیس‌بوک و مایکروسافت به خرید این سرویس منتشر شده بود اکنون مشتریان دیگری نیز به صف خریداران این نرم‌افزار اضافه‌شده‌اند. از یک‌سو شرکت‌های خودروساز آلمانی مانند مرسدس بنز، آئودی و بی‌ام‌دبلیو علاقه خود را برای خرید این سرویس اعلام کرده‌اند و اکنون در تازه‌‌ترین مورد، شرکت Uber نیز پیشنهادی سه میلیارددلاری برای این سرویس ارائه داده است. از سوی دیگر یک شرکت خصوصی معتبر نیز پیشنهادی برای خرید این سرویس نقشه نوکیا ارائه کرده است.

آن‌طور که از شواهد پیداست نوکیا پیشنهاد خود برای فروش سرویس HERE Maps را در پایان ماه جاری میلادی رسما ارائه خواهد کرد. HERE سال گذشته درآمدی 1.1 میلیارد دلاری داشته و 6000 نفر در جهت توسعه این سرویس مشغول به‌کار بوده‌اند. Jamie Moss تحلیل‌گر اقتصادی در لندن در این‌باره می‌گوید:

در اختیار داشتن این حجم از اطلاعات مرتبط با نقشه‌ها، بسیار مهم و حیاتی است. علاوه بر گوگل، نوکیا یکی از معدود شرکت‌هایی است که می‌تواند این حجم از اطلاعات را در اختیار داشته باشد و ارائه‌دهد.

Here-maps

شرکت Uber پیش از این از سرویس‌هایی مانند گوگل‌مپس و یا سرویس اپل و حتی دیگر تکنولوژی‌های موجود را به‌منظور افزایش دقت و سرعت رانندگی به خدمت گرفته‌بود اما به‌نظر می‌رسد این شرکت اکنون تصمیماتی برای استقلال هرچه‌ بیشتر در پیش‌ گرفته‌است. Uber پیش از این شرکت deCarta با ده‌سال سابقه حضور در بازار برنامه‌های مرتبط با نقشه را خریداری کرده‌بود و حتی چندین مهندس نرم‌افزار باسابقه در امر نرم‌افزارهای نقشه‌ و مسیریابی را به‌خدمت گرفته بود.

پیشنهاد خرید سرویس مسیریابی HERE با توجه به اهداف شرکت‌های مختلف حاضر در روند خرید می‌تواند نهایتا به رقابتی سخت و نفس‌گیر تبدیل شود. از یک‌سو شرکت‌های خودروسازی قصد دارند از این سرویس به‌منظور بهینه‌سازی هرچه بیشتر دستگاه‌های مسیریابی درون خودرویی استفاده کنند و از سوی دیگر زمزمه‌هایی مبنی بر خرید این سرویس توسط غول نرم‌افزاری، اپل به گوش می‌رسد.

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    بهتره ماکروسافت بخره