آیا تنها گوشی هوشمند مجهز به درگاه کارت حافظه در سری نکسوس را می‌شناسید؟

درحالیکه هر قانونی، استثنائاتی دارد، این موضوع در خصوص رویه پیش روی گوگل در عدم بهره‌گیری از مموری‌کارت در دستگاه‌های تولیدی سری نکسوس نیز صادق است. در یک کلام می‌توان گفت گوگل از مموری‌کارت متنفر است. دستگاه‌های تولیدی این شرکت که تا کنون شامل 10 دستگاه سری نکسوس بوده‌اند همگی به‌جز یک مورد از قابلیت بهره‌گیری از مموری‌کارت بی نصیب بوده‌اند.

8

هیچ یک از تبلت‌های نکسوس و البته هیچ یک از دستگاه‌های نکسوس6، نکسوس5 و نکسوس 4 و حتی گلکسی نکسوس و نکسوس اس امکان استفاده از مموری‌کارت را به کاربر نمی‌دادند. تنها، نکسوس وان تولیدی اچ‌تی‌سی بود که ورودی تعبیه مموری‌کارت را در دل خود جای داده بود.

اولین نکسوس گوگل از امکان افزایش حافظه داخلی 512 مگابایتی دستگاه به‌واسطه بهره‌گیری از مموری‌کارتی تا حجم 32 گیگابایت بهره می‌برد. تا زمان معرفی و عرضه گلکسی نکسوس، قیمت فضای ذخیره‌سازی داخلی کاهش یافت و از همین رو شاهد معرفی مدل 32 گیگابایتی نیز بودیم.HTC-Nexus-One-Review-Design-02

اما این تنها گوگل نبود که استفاده از مموری‌کارت در دستگاه‌های خود را منقرض کرد. دیگر شرکت‌های سازنده گوشی‌های همراه نیز بنا به‌دلایل مختلف از جمله قیمت فروش بالاتر دستگاه‌هایی با فضای ذخیره‌سازی داخلی بیشتر و یا امکان فروش حساب‌های مربوط به سرویس‌های ابری بعضا در دستگاه‌های خود از این قابلیت استفاده نمی‌کنند.

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. مهدی می‌گوید

    اولین گووشی منِ دهه 70ایی Motorola SLVR L7 بوود

  2. quietly brilliant می‌گوید

    آرزوم بود نکسوس وان داشته باشم اونموقع،اما متاسفانه نشد :(

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اولین گوشی اندرویدی من

      1. Ehsan می‌گوید

        من بین Desire و نکسوس one شک داشتم…که تو بررسی هاشون خوندم فهمیدم رابط کاربری Desire کارامد تر و زیبا تره…برای همین Desire خریدم،البته واقعا زیبا تر بود رابط کاربریش

        1. محسن صحافی می‌گوید

          هیچی اندروید خام نمیشه. البته من اون موقع اندروید فارسی‌تل رو که در دوره آزمایشی بود نصب کرده بودم که کار همین شرکت سازنده کافه‌بازار بود و تجربه عجیب و لذت‌بخشی بود.

          1. Ehsan می‌گوید

            اندروید خام ویژگی ها و لذت های خاص خودشو داره توی این شکی نیست اما سنس اچ تی سی واقعا نمیزاره ویژگی های خوب اندوید کم بشه در عوض خیلی کارامد تر و زیبا ترشم میکنه…

          2. حسن کریمی می‌گوید

            هیچی موتورولا نمیشه. یادش به خیر اولین گوشی موتورولا مایلستون :دی

      2. quietly brilliant می‌گوید

        اونموقع من وایلدفایر داشتم!