فناوری جدید راداری ناسا جان چهار انسان را در نپال نجات داد

تکنولوژی جدید توسعه داده شده توسط DHS و ناسا در نپال مورد استفاده قرارگرفت و به‌واسطه بهره‌گیری از آن جان چهار مرد که در زیر خروارها سنگ قرارگرفته بودند نجات یافت.

0

این تکنولوژی که FINDER نام دارد در واقع در قالب نسخه‌های اولیه، پس از زلزله ویران‌گیر به‌وقوع پیوسته به کشور نپال انتقال یافت تا بهره‌برداری‌های مورد نیاز از آن انجام شود. با استفاده از این تکنولوژی، کاربر استفاده کننده می‌تواند تپش قلب افرادی که در زیر آوار قرارگرفته‌اند را شناسایی کند.

این تکنولوژی که برای اولین بار در سال 2013 توسعه یافت با استفاده از رادار امواج مایکروویو می‌تواند ضربان و تپش قلب افراد تا عمق 9 متری در زیر سنگ، 6 متری در زیر بتون و البته 30 متری در فضای آزاد را شناسایی کند. این دستگاه‌ها به منظور دراختیار گذاشتن وسیله نجات جهت افرادی که در فاصله یک متری از دستگاه به دام افتاده‌اند تولید شده‌اند.

DHS در کنفرانس خبری خود می گوید:

آزمایش واقعی هر تکنولوژی، عملکرد واقعی و موثر آن در شرایط واقعی است. مطمئنا هیچ‌یک از ما خواهان وقوع بلایای انسانی نیستیم اما ابزارهای طراحی شده می‌توانند به بهبود شرایط در رویارویی ما با کابوس‌هایی اینچنینی موثر باشند.

این در حالیستکه نپال همچنان با اوضاع وخیمی پس از زلزله به‌وقوع پیوسته روبروست. چیزی در حدود 7500 نفر در این زلزله جان خود را از دست داده‌اند و افراد زیادی همچنان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.