گوشی جدید Vivo X5 Pro به اسکنر مردمک چشم مجهز خواهد بود!

شرکت چینی Vivo را می‌شناسید؟ احتمالا خیر! این شرکت نه‌چندان آشنا چندی پیش باریک‌ترین گوشی هوشمند جهان را معرفی کرد و حالا ظاهراً قصد دارد در پرچم‌دار آینده خود از اسکنر مردمک چشم برای امنیت بیشتر استفاده کند!

0

ویوو آذرماه سال گذشته گوشی X5 Max خود را با ضخامت 3.98 تا 4.7 میلی‌متری معرفی کرد و همچنین در تیزری اخیراً ادعا کرده که می‌توانید با گوشی پرچم‌دار آینده این شرکت X5 Pro تصاویر سلفی 32 مگاپیکسلی بگیرید! البته از آن‌جایی که استفاده از یک سنسور 32 مگاپیکسلی آن هم در جلوی یک گوشی بسیار بعید به نظر می‌رسد احتمالاً Vivo از ترفندهای نرم‌افزاری و پانوراما بهره خواهد برد. همچنین می‌دانیم Vivo X5 قرار است با قابی فلزی و شیشه محافظ با لبه‌های خمیده 2.5D عرضه شود؛ اما حالا جذاب‌ترین ویژگی این گوشی توسط ویوو فاش شده و آن هم اسکنر مردمک چشم یا همان Retina scanner است.

Vivo-X5-Pro

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید این شرکت ادعا می‌کند راهی جدید برای افزایش امنیت اپلیکیشن‌های شما دارد. البته حدس می‌زنیم که خبری از یک حسگر جادویی و عجیب نیست و این گوشی با استفاده از الگوریتم‌هایی خاص و به کمک دوربین جلو می‌تواند چشم شما را اسکن کند که البته کارایی آن را در نور کم دشوار خواهد کرد. اگر به خاطر داشته باشید در اسفندماه نوشتیم که گوشی ZTE Grand S3 می‌تواند با شناسایی رگ‌های خونی چشم شما از طریق فناوری Eyeprint ID گوشی شما را آنلاک کند و شاید X5 Pro نیز عملکرد مشابهی داشته باشد.

Vivo-X5-eye-scanner

به هر حال از جمله مشخصات احتمالی Vivo X5 Pro می‌توان به چیپست 64 بیتی اسنپ‌دراگون 615، سه گیگابایت رم، صفحه‌نمایش 6 اینچی، باتری 3200 تا 3500 میلی‌آمپرساعتی و قاب فلزی اشاره کرد. اما آیا تصور می‌کنید Vivo بتواند اسکن چشم را به جایگزینی مناسب‌تر، ایمن‌تر و سریع‌تر از حسگر اثر انگشت تبدیل کند؟ این گوشی احتمالاً به زودی معرفی خواهد شد و پاسخ سوالاتمان را نیز خواهیم فهمید.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.