احتمالاً برخی نسخه‌های گلکسی اس 6 از سنسور دوربین آیزوسل استفاده می‌کنند

همان‌طور که می‌دانید یکی از نقاط قوت گلکسی اس 6 دوربین فوق‌العاده آن است که به لطف سنسور باکیفیت IMX240 سونی و همچنین لنز با دیافراگم F1.9 تصاویری عالی را ثبت می‌کند. اخیراً گزارشاتی از کاربران این گوشی مبنی بر استفاده از سنسور آیزوسل سامسونگ به‌جای سونی به گوش رسیده است.

0

اگر به خاطر داشته باشید پس از عرضه گلکسی نوت 4 نیز گزارشاتی مبنی بر استفاده از دو نوع سنسور مختلف از سونی (نسخه اسنپ‌دراگون) و آیزوسل سامسونگ (نسخه اکسینوس) در این فبلت شنیده شد و با وجود این‌که تفاوت کیفیت این دو سنسور واضح و قابل تشخیص نبود این تفاوت برند باعث آزردگی برخی خریداران شد. البته بعدها این‌طور عنوان شد که دلیل عدم نمایش واژه سونی در مدل دوربین استفاده از پردازنده سیگنال تصویری ISP متفاوت در این دو مدل بوده و در واقع تمامی نسخه‌های گلکسی نوت 4 از سنسور دوربین سونی IMX240 استفاده می‌کنند.

Galaxy-S6-image-sensors

حالا موقعیت مشابهی برای گلکسی اس 6 و اس 6 اج پیش آمده و برخی کاربران انجمن XDA-Developers ادعا می‌کنند که مدل دوربین گوشی آن‌ها مربوط به ISOCELL و برخی هم سونی است. از آن‌جایی که سامسونگ این دو گوشی را این‌بار در تمامی مناطق با چیپست اکسینوس 7420 عرضه می‌کند راهی برای تشخیص آن پیش از خرید وجود ندارد و امیدواریم تفاوت کیفیتی نیز در این دو مدل وجود نداشته باشد. همچنین همان‌طور که گفتیم شاید تفاوت در ISP باعث نمایش مدل‌های متفاوت در بخش بررسی فنی گوشی شده باشد و در واقع تمامی دستگاه‌ها به سنسور دوربین سونی مجهز باشند.

به‌هرحال امیدواریم که حتی در صورت استفاده از دو سنسور متفاوت نتایج عکس‌ها و ویدئوهای دوربین کیفیت یکسانی داشته باشد تا چه خریداران مدل‌های با دوربین سونی و چه آیزوسل متضرر نشوند.

اگر شما هم گلکسی اس 6 یا اس 6 اج دارید می‌توانید با مراجعه به تلفن و تایپ #34971539#* و انتخاب گزینه ISP Ver سنسور موجود را چک کنید.

 phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.