این فناوری قرار است شیشه پنجره شما را به یک LCD تبدیل کند!

لابد شما هم می‌گویید پنجره، پنجره است! همین و بس. نیست؟ باید بگویم که عصر تکنولوژی، پنجره را هم در امان نگذاشته است!

1

حالا روش و تکنولوژی جدیدی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد پس از این به شیشه‌ی پنجره با آن دید همیشگی نگاه کنید. لایت شاتر پیشرفته‌ای که پنجره‌ی شما را به نمایشگر LCD تبدیل می‌کند.

این موفقیت را مدیون تلاش محققین دانشگاه ملی پوسانِ کره جنوبی هستیم. آنها به لایت شاتری یافته‌اند که می‌تواند به سرعت بین شفافیت و کدر بودن تغییر کند – این تغییر کمتر از یک میلی ثانیه طول می‌کشد – و همزمان راه را برای نمایشگرهایی که در لحظه و با یک اشاره‌ی شما شفاف می‌شوند هموار خواهد کرد.

اغلب نمایشگرهای شفاف بر دیودهای ساطع کننده‌ی نور متکی هستند و پیش می‌آید که هنگام خاموش شدن کاملا شفاف می‌شوند، اما هنگامی که روشن ‌شوند نیز به همان اندازه مات می‌مانند تا این اطمینان حاصل شود که آنچه پشت اسکرین باقی می‌ماند منجر به، به خطر افتادن کل کیفیت تصویر نمی‌شود.

مساله به همینجا ختم نمی‌شود، پیش می‌آید که این شاترها برای کارکردشان اندکی نیرو مصرف می‌کنند. به این معنا که از انرژی برای مات کردن آن استفاده می‌شود، نه برای شفاف نگه داشتن.

در آینده شاهد توسعه‌ی نسخه‌ا‌ی bistable از شاتر خواهیم بود که تنها هنگام تبدیل بین مات و کدر نیرو مصرف می‌کند و این گام بسیار بزرگی در مسیر به واقعیت تبدیل کردن تئوری نمایشگرهای شفاف خواهد بود.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مجتبی می‌گوید

    سلام….
    خبرتون خیلی هم جدید نیست….
    من فیلم نمایشگاه بارسلون سال 2012 رو دارم که محصول اولیه توسط سامسونگ ارائه شده و در معرض دید عموم قرار گرفته بود . ابعاد تلویزیون “46 بود… و البته قبل از این محصول, سامسونگ از لپ تاپ با صفحه نمایش شفاف بود که در سال 2009 رونمایی کرده بود…
    البته نمایشگرهای خمیده که در گلکسی S6 edge و Note 4 edge ارائه شد در سال 2006 سامسونگ در نمایشگاه لاس وگاس از آن رونمایی کرده بود. البته خاطرم نیست که اولین سری انیمیشن عصر یخبندان چه سالی تولید شد که در نمایشگاه این انیمیشن بر روی نمایشگرهای خمیده سامسونگ نمایش داده می شد.
    نمونه دیگر صفحات نمایشگر ضدضربه موبایل بود درحال نمایش انیمشن با چکش بر روی آن ضربه میزدند…
    به قول معروف: اسنادش هم موجوده و با تاریخ در فیلم”….
    موفق باشید….
    ممنونم بابت اطلاع رسانی درباره اخبار و تازه های تکنولوژی….