با این نقشه جغرافیایی محبوب‌ترین جاهای دنیا برای عکاسی را پیدا خواهید کرد!

پروژه نقشه جهانی Geotaggers پنج سال پیش کلید خورد و اکنون قابل‌استفاده است.

0

اما نقشه جهانی Geotaggers چیست؟ قضیه ازاین‌قرار است که ۵ سال پیش اریک فیشر؛ یکی از توسعه‌دهندگان Mapbox، اقدام به کار بر روی نقشه‌ای از جهان کرد که در آن نقاط و محلاتی که عکاسان بیش‌تر به آن توجه کرده‌اند با رنگ‌های خاص مشخص شده‌بود. اریک این اطلاعت را از روی تگ‌هایی که کاربران فلیکر بر روی عکس‌های خود می‌گذارند برداشت‌هاست.
اکنون نقشه کاملی از جهان در دسترس است که در آن می‌توان نقاط محبوب عکاسان را پیدا کرد. کاربران به‌راحتی می‌توانند شهر موردنظر خود را جست‌وجو کنند و ببینند که چه نقاطی از شهر بیش‌تر موردتوجه عکاسان بوده است و ازآنجا عکس‌های بیش‌تری گرفته‌شده است. این اطلاعات با کشیده شدن خطوط رنگی مشخص‌شده است. با بزرگنمایی شهرهایی که بیش‌ترین توجه عکاسان را داشته‌اند، با خطوط درهم‌رفته‌ای مانند تصویر زیر روبرو خواهید شد.Geotaggers-Zoom-in
هرکدام از این خطوط مربوط به یک عکاس هستند و محل‌های شکستن خطوط، محل گرفته شدن عکس‌ها هستند. رنگ خطوط نیز مشخص می‌کنند که عکاس آن مسافت را با چه سرعتی طی کرده است.
در زیر نقشه Geotaggers برخی شهرهایی که موردتوجه کاربران فلیکر بوده‌اند می‌بینید.

لندن
لندن
لس آنجلس
لس آنجلس
نیویورک
نیویورک
پاریس
پاریس

البته نقشه شهرهای ایران نیز در این اطلس هستند، اما با توجه به کمی عکس‌هایی که در آن‌ها گرفته‌شده، پیدا کردن خطوط رنگی در آن‌ها کار بسیار دشواری است. در زیر نقشه تعدادی از شهرهای ایران را می‌بینید. برای بزرگنمایی کلیک کنید.

petapixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.