مایکروسافت روش پورت کردن اپلیکیشن‌های اندرویدی به ویندوز 10 را به توسعه‌دهندگان نمایش داد

مایکروسافت نیز همانند بلک‌بری در تلاش است تا با وارد نمودن اپلیکیشن‌های اندروید به گوشی‌های خود و اجازه اجرای این برنامه‌ها، کاربران را به خریداری این محصول خود ترغیب نماید.

7

برای این کار توسعه‌دهندگان اندروید نیاز به پورت کردن برنامه‌ها برای ویندوز 10 دارند. علاوه بر اپلیکیشن‌های اندروید، مایکروسافت به توسعه‌دهندگان iOS نیز اجازه سازگار نمودن برنامه‌ها را برای گوشی‌های خود داده است. این اقدام به یکی از بزرگترین انتقاداتی که در خصوص گوشی‌های ویندوزفونی وارد شده بود یعنی همان عدم وجود برنامه‌های خاص محبوب در فروشگاه ویندوزفون، کمک خواهد نمود.

پروژه Astoria نامی است که توسط مایکروسافت روی این پروژه قرار گرفته است، تنها به کمک توسعه‌دهندگان اندروید و  iOS به موفقیت خواهد رسید. مایکروسافت برای نمایش چگونگی فرایند پورت کردن به توسعه‌دهندگان اندروید، اقدام به تهیه ویدئو نموده با استفاده از اپلیکیشن Timber نموده تا به توسعه‌دهندگان نحوه اجرای برنامه‌های سازگار در ویندوز 10 را نمایش دهد.

Terry Myerson چنین بیان می‌کند:

ما می‌خواهیم توسعه‌دهندگان را تشویق کنیم تا از مهارت‌ها و کدهای فعلی خود استفاده نموده تا برنامه‌های کاربردی در فروشگاه‌های ویندوز ایجاد نموده و سپس آن‌ها را توسعه دهند. در ابتدا بسیار شبیه آنچه آمازون اراده می‌دهد خواهد بود، اگر آن‌ها از برخی APIهای گول استفاده کنند، ما آن را با APIهای مایکرسافت جایگزین خواهیم کرد.

مایکروسافت چنین اظهار می‌کند که توسعه‌دهندگان قادر به استفاده مجدد از کدهای برنامه‌ها و ابزارهای خود خواهند بود. توسعه‌دهندگان اندروید که این پروسه مایکروسافت را دنبال می‌کنند، اپلیکیشن‌های اندروید خود را با همان کیفیتی که کاربران از این اپلیکیشن‌ها انتظار دارند در ویندوز 10 مشاهده خواهند نمود و این برنامه‌ها را روی گوشی‌های ویندوزفونی خود نصب خواهند کرد. اما موضوع اصلی این است که خریداران ویندوز 10 به دنبال پاسخ این مسئله هستند که آیا اپلیکیشن‌های اندروید وIos توانایی سازگاری با ویندوز 10 را خواهند داشت و به خوبی اجرا خواهند شد و اینکه پلت‌فرم اصلی آن‌ها از کجا می‌آید؟

 

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. مهپدی می‌گوید

    سلام شما تا به حال حرف راست از اینهااد شنیده اید مخصو صن ار اچ تی سی اچ تی سی برای پول هدرکاری می کنه هر دروق را می گو یدهر تحریمی که بتواند انجامی دهد در یکی از سایت ها خاندم چند ملیارد با تحر یم حروف فا رسی به ایران وارد کرده وبه اسرا ایل کفته شما را خشحال کردم واین کارا با زم انجام می دهم

    1. صالح می‌گوید

      تو الان فازت چیه داداش؟!

  2. Amir می‌گوید

    این که همون اندروید ساپورت کردن بلک بری نیست مگه نه ؟؟؟؟

  3. Ehsan می‌گوید

    اخه خب گوگل و اپل این اجازه رو میدند که برنامه هاشون روی گوشی ویندوز فونی هم کار کنه؟

    1. Amir می‌گوید

      اندروید متن بازه و حق مخالفت ندارند

      1. Ehsan می‌گوید

        قراره برای ios هم همین کارو کنه پس ربطی به متن باز بودن نداره

        1. Amir می‌گوید

          ماکروسافت قرار نیست که اندروید ساپورت یا ای او اس ساپورت بشه مثل بلک بری

          میخواد کاری کنه که نیازی نباشه برنامه رو از اول برای ویندوز بنویسن و با تغییر چنتا کد قابل اجرا روی ویندوز باشه