بیشترین اضافه‌بها در محصولات اپل: تولید اپل واچ تنها 83 دلار هزینه دارد!

در سود بالای اپل در محصولات خود و مخصوصاً مدل ادیشن و طلای اپل واچ هیچ شکی وجود ندارد. اما برخی اعتقاد داشتند حداقل مدل پایه 38 میلی‌متری و اسپورت اپل واچ با قیمت 349 دلار سود گزافی را نصیب اپل نمی‌کند. اخیراً کالبدشکافی دقیق IHS نشان داده تولید این محصول برای اپل تنها 83 دلار هزینه دربرداشته و درصد اختلاف قیمت تولید و فروش این محصول نسبت به تمامی محصولات دیگر اپل رکورددار است!

0

کالبدشکافی قیمتی یا همان BoM شرکت IHS تک‌تک اجزای این ساعت هوشمند را به همراه قیمت آن‌ها نشان داده است. مجموع قیمت قطعات چیزی حدود 81.2 دلار شده که با هزینه تولید 2.5 دلاری برای هر ساعت ما را به رقم 83.7 دلار برای هر ساعت اسپورت 38 میلی‌متری می‌رساند. البته این مبلغ شامل هزینه‌های تحقیقات و توسعه نمی‌شود اما خودتان حساب کنید که از 83.7 دلار تا 349 دلار چقدر سود را نصیب کوپرتینو می‌کند.

Apple-Watch-BoM

به این ترتیب نسبت هزینه ساخت به قیمت فروش یا همان BoM-to-MSRP در ساعت اسپورت اپل واچ چیزی حدود 24 درصد است که پایین‌ترین نسبت در میان تمامی محصولات این شرکت آمریکایی به حساب می‌آید. سایر محصولات بررسی شده اپل توسط IHS دارای نسبتی میان 29 تا 38 درصد بوده‌اند.

Apple-Watch-Cost

همان‌طور که در جدول بالا مشاهده می‌کنید گران‌ترین جزء اپل واچ صفحه‌نمایش 1.34 اینچی آن به اضافه ماژول لمسی در مدل 38 میلی‌متری است که برای خود اپل 20.5 دلار آب می‌خورد و پس از آن هم پردازنده و حافظه به ترتیب 10.2 و 7.2 دلار برای این شرکت هزینه دارند. هنوز مشخص نیست که مدل‌های دیگر ساعت اپل از جمله مدل‌های 42 میلی‌متری و استیل چقدر سود را نصیب این شرکت خواهند کرد.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.