ابعاد احتمالی آی‌پد پرو 12 اینچی اپل در یک تصویر شماتیک لو رفت

با توجه به حجم شایعات مربوط به تبلت iPad Pro تقریباً مطمئن شده‌ایم که اپل در حال کار بر روی یک تبلت 12.2 اینچی برای افزودن به خانواده تبلت‌های خود است. تاکنون تنها یکی دو تصویر از قاب‌های محافظ این تبلت و البته طرح‌های مفهومی و رندرشده از آن منتشر شده و حالا نوبت به ابعاد دقیق آن رسیده است.

0

برخلاف شایعات قبلی OnLeaks@ ادعا می‌کند صفحه‌نمایش آی‌پد پرو 12.9 اینچی خواهد بود و نه 12.2 اینچی. ظاهراً تبلت آینده اپل  ابعادی برابر 305.7 در 222.6 میلی‌متر داشته و ضخامت آن نیز 7.2 میلی‌متر است. یک صفحه‌نمایش 12.9 اینچی با نسبت تصویر رایج آی‌پد یعنی 4:3 حدود 196.6 در 261.2 میلی‌متر خواهد بود و در نتیجه نسبت صفحه‌نمایش به بدنه چیزی در حدود 75.7 درصد محاسبه می‌شود. در یک مقایسه می‌توان گفت که آی‌پد ایر 2 و آی‌پد مینی 3 کنونی هر دو نسبتی برابر با 71.7 درصد را در این زمینه دارند.

iPad-Pro-schematics

از نظر ضخامت نیز رقبای آی‌پد پرو یعنی گلکسی نوت پرو 12.2 و تب پرو 12.2 اینچی سامسونگ ضخامتی حدود 8 میلی‌متر دارند که البته یکی از آن‌ها با قلم S-Pen عرضه می‌شود. البته یک نکته قابل توجه هم این‌که به علت ابعاد بزرگ این تبلت طراحان باید دقت ویژه‌ای در باریک کردن آن داشته باشند چرا که خم کردن تبلت کار آسانی خواهد بود.

از سایر مشخصات قابل توجه در تصویر شماتیک بالا می‌توان به 4 اسپیکر شبیه به اسپیکرهای آیفون 6 اشاره کرد که البته شاید تنها برای تقارن ایجاد شده و خبری از اسپیکرهای چهارگانه نباشد. علاوه بر این از آن‌جایی که مک‌بوک جدید 12 اینچی اپل به درگاه USB-C مجهز شده می‌توان حدس زد اپل در این تبلت نیز به جای درگاه معمول Lightning در آی‌پد ها از این درگاه جدید استفاده کرده باشد. دکمه‌های صدا، پاور و همچنین درگاه 3.5 میلی‌متری صدا نیز به همراه دوربین در سر جای خود قرار دارند.

گفتنی است این تصویر مربطو به ماه دسامبر 2014 (حدود دی‌ماه سال گذشته) بوده و ممکن است اپل از آن زمان تاکنون طراحی آی‌پد پرو را تغییر داده باشد.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.