مشخصات و تاریخ عرضه احتمالی شیائومی Mi 5 و Mi 5 Plus درز کرد

شرکت شیائومی از دو محصول رده بالای Mi Note و Mi Note Pro در دی ماه سال گذشته رونمایی کرد، اما این محصولات هر دو در دسته فبلت‌ها جای می‌گیرند.

0

زمانی که از یک پرچمدار با ابعاد معمولی صحبت می‌کنیم، این شرکت چینی همچنان مدل Mi 4 که در تیرماه سال گذشته عرضه شد را ارائه می‌دهد. بنابراین شکی وجود ندارد که شیائومی مشغول کار بر روی یک گوشی رده بالاست تا جانشین Mi 4 شود. این گوشی جدید که احتمالاً در هفته‌ها یا ماه‌های آینده معرفی خواهد شد، بسیاری از کاربران را کنجکاو کرده است. در واقع چند شایعه جدید منتشر شده که حاکی از وجود دو نسخه Mi 5 و Mi 5 Plus می‌باشد.

mi 5

انتظار می‌رود هر دو گوشی‌ در تیرماه، یعنی تقریباً یکسال پس از عرضه Mi 4، روانه بازار شوند. از نظر مشخصات Mi 5 طبق شایعات از یک صفحه نمایش 5.2 اینچی، 3 یا 4 گیگابایت رم، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی، باطری 3000 میلی آمپری و یک چیپست اسنپدراگون 810 کوالکام بهره خواهد برد.

چند روز پیش گفته شد که این گوشی از یک حسگر اثرانگشت نیز بهره‌مند خواهد بود. از سوی دیگر مدل Mi 5 Plus یک فبلت 6 اینچی است که نمایشگر آن وضوحی معادل QHD (2560×1440 پیکسل) داشته و سایر مشخصات آن شامل 4 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه داخلی و یک دوربین 16 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر می‌شود. همچنین احتمالاً با یک صفحه‌ نمایش بدون حاشیه مواجه خواهیم بود.

خیلی عجیب است که Mi 5 Plus حتی از Mi Notes نیز بزرگتر باشد، اما خب در صنعت موبایل شاهد اتفاقاتی عجیب‌تر از این نیز بوده‌ایم. همچنین به‌طور دقیق مشخص نشده که دقیقاً از چه چیپستی در این فبلت استفاده خواهد شد، اما باتوجه به سطح بالا بودنش، احتمالاً از یک چیپست اسنپدراگون 810 که در حال حاضر بالاترین رده چیپست‌های کوالکام است، استفاده خواهد شد.

سایر جزئیات نظیر قیمت، هنوز بیان نشده و تمامی اطلاعات دیگر نظیر مشخصات این دو محصول جدید نیز در حد شایعه می‌باشند.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.