این افزونه گوگل شما را در مقابل حملات فیشینگ حفاظت می‌کند

گوگل در راستای برنامه‌های امنیتی خود جهت حفاظتِ بیشتر کاربران از حملات هکرها افزونه جدیدی را معرفی کرد.

2

این افزونه که پسورد آلِرت (Password Alert) نامیده می‌شود رایگان بوده و به صورت متن باز عرضه شده است و سرویس‌های اینترنتی گوگل را در مقابل فیشینگ حفظ می‌کند.

فیشینگ به تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و… از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل و… گفته می‌شود؛ حمله بالقوه فیشینگ در ۴۵ درصد از موارد منجر به سرقت اطلاعات کاربر می‌شود و حدود ۲ درصد از ایمیل‌ها با هدف فریب کاربران جهت سرقت گذر واژه‌ها ارسال می‌شوند، روزانه میلیون‌ها ایمیل با هدف فیشینگ در اینترنت منتشر می شود.

google phishing extention 2

افزونه جدید امنیتی گوگل پس از نصب، نسخه‌ای از گذر‌ واژه حساب کاربری گوگل را به صورت کدگذاری شده نگه داری می‌کند؛ در مرحله بعد اگر کاربر رمز خود را در سایتی که جهت فیشینگ طراحی شده است وارد کند،‌پیغامی مبنی بر در معرض قرار گرفتن اطلاعات کاربر نمایش داده می‌شود. (مانند تصویر زیر:)
گوگل اطمینان داده است، گذر واژه کاربر که در افزونه پسورد آلرت ذخیره می‌شود در اختیار هیچ‌ کس قرار داده نخواهد شد.

blog.gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مهدی می‌گوید

    سلام
    چرا وقتی که افزونه ای رو معرفی میکنید ،
    لینک دانلودش رو نمیگذارید؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اضافه شد