ببینید: مقایسه شانه به شانه/ LG UX 4.0 در برابر تاچ‌ویز جدید و سنس 7

دیروز ال‌جی از پرچمدار جدیدش جی 4 رونمایی کرد که این برای سامسونگ، اپل، اچ‌تی‌سی و سونی به معنای شروع یک جنگ تازه خواهد بود.

3

علاوه بر بهبودهای انجام شده در سخت افزار و طراحی بدنه، جی 4 هنوز هم در چند بخش کلیدی شباهت‌هایی به جی 3 دارد. رابط کاربری استفاده شده در جی 4 یکی از بخش‌هایی است که ال‌جی با به‌کار گیری رابط UX 4.0 تحولی اساسی را ایجاد کرده است.

باتوجه به اینکه تمام بازیگران اصلی صنعت موبایل جدیدترین رابط‌های کاربری خود را ارائه کرده‌اند، تصمیم گرفتیم تا رابط کاربری جدید ال‌جی را با تاچ‌ویز سامسونگ و سنس 7 اچ‌تی‌سی مقایسه کنیم. این سه رابط کاربری در چند بخش کلیدی مقایسه می‌شوند. توجه داشته باشید که در تمام بخش‌ها تصاویر به‌ترتیب متعلق به UX 4.0، تاچ‌ویز و سنس 7 می‌باشند.

صفحه قفل و صفحه اصلی

 

هر سه رابط کاربری شباهت‌هایی در طراحی صفحه قفل دارند، با این حال سنس باتوجه به به‌کارگیری میانبرهای بیشتر در این صفحه، خود را از دو رابط کاربری دیگر متمایز می‌کند. این میانبرها مانند همیشه به اپلیکیشن‌ها، میانبرها و پوشه‌های موجود در صفحه اصلی گوشی اختصاص دارند. البته شما در UX 4.0 و تاچ‌ویز جدید نیز از میانبرها بهره می‌برید. این میانبرها در رابط کاربری ال‌جی به شما اجازه می‌دهند تا به دوربین دسترسی پیدا کنید و در تاچ‌ویز سامسونگ نیز به شماره‌گیر دسترسی خواهید داشت.

منوی نرم افزار و نوتیفیکیشن

منوی نرم افزار یا به اصطلاح App drawer در هر سه رابط کاربری کاملاً استاندارد و شبیه به هم هستند، اما سنس بار دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد. یکی از ویجت‌های موجود در صفحه اصلی وابسته به اطلاعات بوده و اپلیکیشن‌ها و پوشه‌هایی که در آن نمایش داده می‌شوند را براساس مکان و زمان تغییر می‌دهد. UX 4.0 نیز از یک قابلیت مشابه بهره می‌برد که تحت عنوان ویجت Smart Notice که نسبت به قبل وابستگی بیشتری به اطلاعات پیدا کرده و به‌طور کلی باهوش‌تر شده، ارائه شده است. رابط کاربری سامسونگ از سوی دیگر تصمیم گرفت همه چیز را به‌گونه‌ای ساده ارائه کند و از چنین قابلیتی بهره نمی‌برد.

آخرین اپلیکیشن‌ها

LG-UX-4.0-vs-TouchWiz-UI-vs-HTC-Sense-7-UI 07

هر سه رابط کاربری از منوی Recent apps پیش فرض اندروید آبنبات چوبی تا حدودی استفاده کرده‌اند. ال‌جی قابلیت پاک کردن تمامی اپلیکیشن‌های فعال را به همراه ویژگی چندپردازشی Dual Window ارائه کرده است.

در تاچ‌ویز جدید، سامسونگ دکمه‌ای تحت عنوان ” Close All” را به‌کار گرفته است. در رابط کاربری سنس نیز چنین امکانی را دارید اما تنها در صورتی که حالت نمایش شبکه‌ای را در این منو فعال کرده باشید.

شماره‌گیر

LG-UX-4.0-vs-TouchWiz-UI-vs-HTC-Sense-7-UI 08

یکی از ضروری‌ترین اپلیکیشن‌ها در هر گوشی هوشمندی، شماره‌گیر است. هر سه رابط کاربری به شما شیوه‌ای آسان برای شماره‌گیری را ارائه می‌دهند اما UX 4.0 ال‌جی با بهره‌گیری از دکمه‌های کمی بزرگ‌تر این امکان را بهتر از بقیه در اختیارتان قرار می‌دهد.

از سوی دیگر تاچ‌ویز و سنس 7 با استفاده از جداسازی شماره‌ها از یکدیگر، امکان تشخیص راحت‌تر شماره‌ها را به مراتب آسان‌تر کرده‌اند.

گالری

این که بگوییم کدامیک از این سه رابط کاربری تصاویر و آلبوم‌های شما را به شکلی منظم‌‌تر و بهتر نمایش می‌دهد. در رابط کاربر ال‌جی ما آلبومی بزرگ به همراه تصاویر در قسمت بالایی را شاهد هستیم که سایر آلبوم‌ها در قسمت پایین قرار گرفته‌اند.

در تا‌چ‌ویز تصاویری کوچک از آلبوم‌های شما نمایش داده می‌شوند در حالی که سنس 7 آلبوم‌های شما را به‌صورت افقی و زیرهم نمایش می‌دهد. با باز کردن یک عکس در هر سه رابط کاربری، شما به گزینه‌های ویرایش، اشتراک‌گذاری، حذف و غیره دسترسی پیدا خواهید کرد.

پخش کننده موسیقی

فارغ از تفاوت‌ها، به‌طور قطع می‌توان گفت هر سه رابط کاربری براساس ویژگی‌های چندرسانه‌ای طراحی شده‌ و از یک پخش کننده موسیقی با امکانات مناسب بهره می‌برند. انتخاب رابط کاربری در این بخش واقعاً سلیقه‌ای است. UX 4.0 طراحی مشابه با طراحی متریال اندروید آبنبات چوبی دارد، تاچ‌ویز از وسعت و غنای بیشتری برخوردار است و سنس 7 نیز یک رابط کاربری تمیز و نسبتاً ساده را در این بخش ارائه می‌کند.

تقویم، ماشین حساب و ساعت

اگرچه این سه برنامه جزو محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های موجود بر روی گوشی هوشمندتان نیستند، اما امکان ندارد تقویم، ماشین حساب و ساعت هیچ کاربردی برایتان نداشته باشند. در تصاویر می‌توانید به‌طور کامل از ظاهر و طراحی رابط کاربری این سه اپلیکیشن آشنایی پیدا کنید.

رابط کاربری برنامه دوربین

این یکی از بخش‌هایی است که شرکت‌های مختلف رقابت زیادی با یکدیگر دارند. در هر سه رابط کاربری، برنامه دوربین با مزایا و معایب خاص خودش ارائه شده است. این نکته قابل ذکر است که در هر سه رابط کاربری برای شما امکان کنترل دستی، حالت‌های مختلف عکاسی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آماده شده است.

در تصاویر می‌توانید با رابط کاربری این برنامه پرکاربرد آشنایی پیدا کنید و تفاوت‌ها بین UX 4.0,، تاچ‌ویز و سنس 7 را بهتر ببینید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. quietly brilliant می‌گوید

    ده دقیقه پیش آپدیت برای گالری سنس6 اومده!افکتهای انیمیشینی جدید،دسترسی مستقیم از عکس قسمت گالری بthemes,zoe,محیط editorکاملا جدید و چنتا قابلیت جدید و جالب دیگه :)

  2. quietly brilliant می‌گوید

    فرق بین سنس 6 و سنس7 چیه؟(دراین مواردی ک ذکر کردین)

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      نمی دونم اینو خودمون کار کردیم یا نه. اما این تقریبا تمام تفاوت های ظاهری دو تا رابط کاربریه
      http://www.phonearena.com/news/HTC-Sense-7-UI-vs-Sense-6-UI-a-walk-through-the-changes-gallery_id66766