مایکروسافت اپلیکیشن‌های اندروید و iOS را به ویندوز ۱۰ می‌آورد

پس از ماه‌ها شایعه‌پراکنی، مایکروسافت سرانجام در بیلد 2015 برنامه خود را در رابطه با آوردن اپلیکیشن های اندرویدی و iOS به ویندوز 10 و ویندوز 10 موبایل اعلام کرد. برخلاف اطلاعات از پیش درز کرده، هیچ پشتیبانی خاصی از این نوع برنامه‌ها در ویندوز 10 انجام نخواهد پذیرفت، بلکه توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود با دو کیت برنامه‌نویسی که توسط ردموندی ها توسعه داده شده، بازی‌ها و اپلیکیشن ها اندروید و iOS خود را به ویندوز 10 پورت کنند.

0

30بر این اساس، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود با بهره گیری از کیت نرم‌افزاری جدیدی که مایکروسافت به‌زودی عرضه خواهد کرد، برنامه‌های اندرویدی و iOS خود را که به زبان‌های جاوا و C++ نوشته شده است را مستقیماً برای استفاده در ویندوز 10 بهینه کنند؛ بدین ترتیب طراحی مجدد و بازسازی برنامه‌ها برای استفاده در ویندوز 10 از بین خواهد رفت.

در واقع مایکروسافت علاوه بر امکان توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها برای پلتفرم‌های دیگر از طریق دات‌نت، قابلیت توسعه‌ی آن‌ها را برای ویندوز 10 از طریق زبان‌های دیگر مهیا کرده است. برنامه نویسان تنها با زدن چند کلیک ساده قادر خواهند بود اپلیکیشن خود را برای اجرا بر روی ویندوز 10 کامپایل مجدد بکنند. این ایده تقریباً شبیه به همان روش در پیش گرفته آمازون برای طراحی برنامه‌های اندرویدی غیر گوگلی می‌باشد.

مایکروسافت در واقع جایگزین‌هایی را برای API های اندروید توسعه داده است و توسعه‌دهندگان می‌توانند با کمترین تغییرات در کد خود، اپلیکیشن مورد نظر را برای ویندوز 10 ایجاد کنند. اپلیکیشن های توسعه یافته از طریق این روش قادر خواهند بود با قابلیت‌هایی همچون کورتانا، ایکس باکس لایو، هولوگرام، کاشی‌های زنده و … ارتباط برقرار کنند. مایکروسافت در این کنفرانس برای نشان دادن قابلیت‌های این روش، بازی محبوب Candy Crush Sag را از نسخه iOS آن به ویندوز فون پورت کرده است.

پشتیبانی از توسعه‌دهندگان هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS به مایکروسافت این اجازه را می‌دهد تا هر توسعه‌دهنده ای را که برای موبایل برنامه می‌نویسد، در اختیار بگیرد، حتی اگر بیش‌تر کمپانی‌ها باز هم بازار iOS را ابتدا هدف قرار دهند و سپس به صورت همزمان برنامه‌های خود را برای اندروید نیز پورت کنند، باز هم مایکروسافت آن توسعه‌دهندگان را با این کار ترغیب به پورت برنامه‌ها می‌کند.

این شرکت همچنین در پی آمده کردن سازوکارهایی به منظور تبدیل برنامه‌های اندرویدی و iOS به برنامه‌های یونیورسال برای اجرا در محیط دسکتاپ و تحت وب می‌باشد. بدین ترتیب اپلیکیشن های یونیورسال قابلیت اجرا بر روی وب‌سایت‌ها و خرید درون برنامه‌ای را پیدا خواهند کرد. در عین حال امکان پورت کردن برنامه‌های قدیمی‌تری که بر اساس Win32 طراحی شده‌اند هم به ویندوز 10 امکان‌پذیر شده است. به گفته ردموندی ها، در حال حاضر بیش از 16 میلیون اپلیکیشن Net؛ و Win32 هرماه در ویندوز 7 و 8 مورد استفاده قرار می‌گیرند که اکثر آن‌ها قابلیت تبدیل شدن با برنامه‌های یونیورسال را دارا می‌باشند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.