چندین هواپیمای مسافربری در آمریکا به خاطر از کار افتادن آی‌پد خلبان زمین‌گیر شدند

خلبان‌های خطوط هوایی آمریکا چندین سال است که از آی‌پدها به عنوان جایگزینی برای کتاب‌های کاغذی مرجع استفاده می‌کنند اما شب گذشته مشکل به‌وجود آمده باعث شد چندین و چند هواپیما به‌علت بروز مشکل در این آی‌پدها زمین‌گیر شوند.

0

نرم‌افزار و اطلاعات موجود بر روی این آی‌پدها توسط Jeppesen که یکی از زیرمجموعه‌های بوئینگ به شمار می‌آید فراهم می‌‌شود.

یکی از مسافران، بروز این واقعه را این‌گونه شرح می‌دهد:

خلبان هواپیما می‌گوید هنگامی که آماده بلندشدن از روی زمین بودند به‌ناگاه صفحه‌نمایش آی‌پد سفید شد و این واقعه برای کمک‌خلبان نیز تکرار شد. با این اوصاف آن‌ها برنامه پرواز را در اختیار نداشتند.

به‌نظر می‌رسد کلیه پروازهای 737 با این مشکل مواجه شده‌اند. خطوط هوایی آمریکا در حساب کاربری رسمی خود در توییتر بروز این مشکل برای آی‌پدها را تایید کرد.

Andrea Huguely مدیر روابط عمومی خطوط هوایی در مصاحبه با USA Today گفت:

در برخی از موارد گزارش شده هواپیما مجبور به بازگشت به دروازه خروجی به منظور دسترسی به وای‌فای و برطرف کردن این مشکل شده است. همچنان منتظریم تا ببینیم این مشکل حل شده یا اینکه خلبانان مجددا مجبور به استفاده از کتاب‌های مرجع کاغذی همانند گذشته خواهند شد.

Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.