تصاویر جدید ماهواره‌ای از وسعت خرابی‌ها بر اثر زلزله در نپال حکایت دارند

زلزله 7.8 ریشتری در نپال و مناطق اطراف آن، چنان وسعتی داشت که همچنان دو روز پس از این زلزله خبرهایی از ویرانی‌ها و خسارات آن دریافت می‌کنیم. آن‌طور که تخمین زده می‌شود تاکنون 4000 نفر کشته و پانصدهزار نفر مجروح شده‌اند. یونیسف نیز از نیاز یک میلیون کودک به کمک‌های سریع و فوری سخن می‌گوید.

0

Digital Globe نیز اولین نقشه با کیفیت بالا از مناطق یادشده را پس از زلزله منتشر کرده است. این شرکت که اطلاعات خود را در اختیار وب‌سایت‌هایی مانند یاهو نیز قرار می‌دهد نسخه‌هایی تعاملی از نقشه‌های خود را با نام سرویس Tomnod منتشر کرده است.globe sat3globe sat4

کاربران بر روی زمین و در دیگر نقاط جهان می‌توانند با بهبود نقشه و یا تگ‌کردن قسمت‌های مختلف، به کارگران درفهم بهتر مسیرهایی که همچنان سالم هستند و یا ساختمان‌هایی که آسیب‌ دیده‌اند کمک کنند.globe sat5globe sat6

در زیر می‌توانید نیم‌نگاهی به آسیب‌های واردشده به منطقه Kathmandu داشته باشید. آسیب وارده به‌ویژه در طول رودخانه Bagmati و همچنین مرکز شهر، قابل توجه است.

globe sat1globe sat2

در این قسمت همچنان افراد چادرنشین نسبت به امکان بازگشت به خانه‌هایشان شک و تردید دارند. سازمان‌های مختلف ازجمله پزشکان بدون مرز و Oxfam در حال حاضر به جمع‌آوری کمک‌ها برای آسیب‌دیدگان اقدام می‌کنند.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.