نوکیا شایعه ورود دوباره به بازار گوشی‌های هوشمند را تکذیب کرد

نوکیا به تازگی بیانه‌ای رسمی را در رابطه با شایعات اخیر در وب‌سایت خود قرار داده است؛ در این بیانیه به وضوح توضیح داده شده که این شرکت هیچ قصدی برای تولید و فروش تلفن‌های هوشمند ندارد و تمامی شایعات اشتباه می‌باشد. این کمپانی فنلاندی همچنین نسبت به اظهار نظر یکی از مدیران بلندپایه خود مبنی بر انتقال بخش تحقیق و توسعه این شرکت به کشور چین به منظور آماده‌سازی گوشی‌های اندرویدی واکنش نشان داده است.

0

واکنش نوکیا در جهت پخش شایعاتی مبنی بر احتمال بازگشت این شرکت به بازار گوشی‌های همراه انجام گرفته است. از طرفی در روزهای اخیر یک روزنامه چینی به نقل از مدیر نوکیای چین Mike Wank، اظهار داشته که تولید گوشی‌های جدید این شرکت در شهر سیچوان صورت می‌پذیرد.

در بیانه جدیدی که بر روی وب‌سایت نوکیا قرار گرفته، اشاره روشنی به برنامه‌های مربوط به طراحی گوشی‌های هوشمند در آینده‌ای نزدیک نشده است؛ با این حال تأکید شده که این شرکت فنلاندی در آینده‌ای نزدیک قصد به بازار فرستادن گوشی‌های همراه را با برند خود ندارد.

نوکیا کسب‌وکار تولید گوشی‌های خود را یک‌ساله پیش به مایکروسافت واگذار کرد و طی یک قرارداد از تولید گوشی‌های هوشمند و استفاده از برند خود تا تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ محروم شد. نوکیا اما با استفاده هوشمندانه از این قرارداد توانست سال گذشته تبلت N1 خود را معرفی و به صورت محدود عرضه کند؛ اما تولید، بازاریابی و پخش این تبلت به کل توسط شرکت فاکسکان انجام گرفت، از این رو تبلت N1 را نمی‌توان یک محصول کاملاً نوکیایی نامید.

به گزارش ReCode، نوکیا قصد دارد با روش در پیش گرفته به هنگام عرضه تبلت N1، محصولات دیگری را هم تا اتمام محدودیت اعمال شده از طرف مایکروسافت به بازار فرستد. بدین ترتیب تولیدکنندگان ثالث می‌توانند محصولات و دستگاه‌هایی که عنوان نوکیا را دارند، تولید نمایند.

  phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.