آیا سامسونگ به استفاده از دوربین‌های دوگانه در گوشی‌های خود می‌اندیشد؟

تا به امروز تجربیات متعددی از دوربین گوشی‌های هوشمند مشاهده کرده‌ایم و دوربین‌های دوگانه نیز پدیده‌ای نو بشمار نمی‌آیند: در سال 2014 بود که HTC One M8 با دوربین دوگانه‌ی پشت با دوربین ثانویه برای اندازه‌گیری اطلاعات عمق و افزودن آن ابعاد گسترده به تصاویر و اعمال افکت‌هایی بر روی تصویر گرفته شده جهت جداسازی پس‌زمینه از سوژه ارائه شد.

0

حالا شایعاتی بر این اساس از کره درز کرده که خود سامسونگ مشغول آزمایش دوربین دو سنسوری برای دستگاه بعدی‌اش است. بر اساس این گزارش، صنعت در زمینه‌ی کیفیت دوربین به بالاترین مرحله رسیده است و روش‌های سنتی با محدودیت همراه هستند، در حالیکه این دوربین دوگانه‌ی جدید “هدفی تازه” در سامسونگ است.

گفتن اینکه سامسونگ در آزمایشات دوربین دوگانه تا چه حد پیش رفته و اینکه آیا نتایج به تولیدات انبوه دستگاه‌های دارای دوربین دوگانه می‌انجامد یا خیر دشوار است. هیچ شفافیتی مبنی بر هدفِ ساخت دوربین ثانویه نیز وجود ندارد. تا به امروز یک چنین راهکارهایی را برای جمع‌ آوری اطلاعات بیشتر از عمق تصویر و فوکسِ مجدد بر روی عکس گرفته شده مشاهده کرده‌ایم.

البته برخی کاربردهای احتمالی نیز ذکر شده‌اند: تعدیل بهتر نورپردازی، زوم بهتر و دنبال کردن هر چه بهتر جسم در حال حرکت برای عکس‌برداری. در این گزارش همچنین به نقل از سامسونگ آمده است که در حال حاضر این شرکت چهار مفهوم برای توسعه‌ی دوربین دوگانه دارد (بهبود نور پس زمینه، زوم شاتینگ، های‌لایت، شاتینگ پر سرعت) که در نیمه‌ی دوم سال جاری تکمیل و در نیمه‌ی اول سال آینده اعمال خواهند شد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.