گزارش مالی گوگل: افزایش درآمد و سود در یک‌چهارم آغازین سال 2015

گوگل نیز همچون دیگر کمپانی‌های فناوری دره سیلیکون ولی گزارش درآمد مالی سه ماه ابتدایی سال 2015 خود را منتشر کرد. با توجه به محتوایان این گزارش، درآمد کوپرتینویی‌ها در طی مدت مذکور با افزایش و سود دهی خوبی همراه بوده است، با این حال تحلیلگران وال‌استریت سودی بیشتر از رقم اعلام شده را پیش‌بینی کرده بودند.

0

بر این اساس، غول موتورهای جستجوگر اینترنتی در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۱۵ درآمدی بالغ بر ۱۷.۳ میلیارد دلاری را داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد را نشان می‌دهد؛ از این رقم حدود ۴.۴۵ میلیارد دلار سود خالص نصیب گوگل شده که آن نیز نسبت به سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است.

تحلیل گران وال‌استریت، درآمد ۱۷.۵ میلیارد دلاری را برای گوگل پیش‌بینی کرده بودند که حدود ۲ درصد با درآمد واقعی این شرکت اختلاف دارد. از سوی دیگر گمانه‌زنی می‌شد که ارزش هر سهم گوگل در بازار بورس به ۶.۶۱ دلار برسد که این موضوع نیز محقق نشده و هر سهم این کمپانی حال ارزشی ۶.۵۷ دلاری دارد.

گوگل همچون گذشته اکثر درآمد خود را از طریق تبلیغات اینترنتی به دست می‌آورد، درآمد بخش تبلیغات کلیکی گوگل در وب‌سایت‌های دیگر ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته، اما درآمد بخش تبلیغات کلیکی داخل موتور جستجوی گوگل کاهش ۱۳ درصدی را در پی داشته است.

فروشگاه نرم‌افزاری گوگل پلی نیز برای کوپرتینویی‌ها درآمدی بالغ بر ۱٫۸ میلیارد دلار را در پی داشته است که این قسمت نیز نسبت به مدت سال پیش ۲۳ درصد رشد داشته است. مدیر ارشد امور مالی گوگل در این کنفرانس با اشاره به درآمدزایی فرا تصور فروشگاه گوگل پلی، اصلی‌ترین دلیل محقق نشدن میزان سوددهی هدف را ضعف فروش دستگاه‌هایی همچون نکسوس ۹ در این فروشگاه اعلام کرد.

گوگل پس از کسب درآمدی سرشار از فروش نکسوس ۵، نسل بعدی این پرچم‌دار را با قیمتی رقابتی و صفحه‌نمایش ۶ اینچی تحت عنوان نکسوس ۶ راهی بازار کرد. این در حالیست که تبلت نکسوس ۹ با قیمت پایه ۴۰۰ دلاری و امکاناتی به مراتب پایین‌تر از آی‌پد نتوانسته فروش خوبی در بازار داشته باشد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.