شایعه: نسخه دوم عینک هوشمند گوگل گلس به زودی از راه میرسد
دومین نسل گوگل گلس احتمالا به زودی رونمایی میگردد. ماسیمو ویان، مدیر عامل شرکت ایتالیایی سازنده عینک Luxottica روز گذشته در شهر میلان سخنرانی نمود و به این مسئله اشاره کرد که نسل جدید این عینک با ویژگیهای متفاوت به زودی عرضه خواهد شد.
شرکت ویان به عنوان یکی از شرکای تجاری گوگل در نیمه اول سال گذشته میلادی شروع به همکاری نمود و رسما مشارکت خود را در پروژه عینک هوشمند این شرکت آغاز کرد. البته ویان در سخنانش به تاریخ دقیق عرضه نسل جدید محصولات پوشیدنی اشارهای نکرده است.
تونی فادل که ریاست قسمت Nest گوگل را در اختیار دارد سرپرستی تیم توسعه این محصول را نیز عهدهدار است و به نظر میرسد که نسل جدید این عینک بیش از اینکه بعنوان نوعی اسباب بازی تکنولوژیکی به شمار آید میتواند یک ابزار کاربردی مفید برای کاربران باشد. امروزه افراد بسیاری بر این باورند که این گجتها قابلیت تبدیل شدن به ابزاری کاربردی و همگانی برای استفاده روزمره را دارا نیستند، اما با توجه به سیر تاریخی تلفنهای هوشمند و تعداد کاربران فعالی که در حال حاضر در سراسر جهان این محصول دارد، تصور چنین آیندهای چندان هم دور از ذهن به نظر نخواهد رسید. فادل به دنبال پیادهسازی تجربیات فروش محصولات تکنولوژیکی به مصرف کنندگان در پروژه عینک گوگل میباشد.
به گفته ویان نسخه دوم گوگل گلس هم اکنون در مرحله آمادهسازی است و حتی گفته میشود که تیم دستاندرکار آن مشغول کار بر روی ایدههایی تازه برای ارائه نسخه سوم این محصول میباشند. Ivy Ross، سرپرست تیم گوگل گلس قبلا چنین گفته بود که نسل تازه این عینک ارزانتر خواهد بود (قیمت مدل اصلی آن در حدود ۱۵۰۰ دلار میباشد) و کیفیت نمایش و صدای بهتری را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد و علاوه بر این عمر باتری طولانیتری خواهد داشت. متاسفانه با توجه به فروش پایین عینک گوگل، هیچکدام از عوامل یاد شده دلیلی محکمی برای کاربران در استفاده از این گجت پوشیدنی نبودهاند.
حتی در عوض به نظر می رسد که «عدم راحتی» کاربر در استفاده از این محصول، یکی از اصلیترین دلایل این فروش پایین را رقم زده است. همانطور که حتما در مورد آن خوانده و یا شنیدهاید، استفاده از این محصول در بسیاری از اماکن عمومی از جمله رستورانها ممنوع شد و به استفاده کنندگان از آن القاب مختلفی داده میشد. به همین دلیل نیز یکی دیگر از چالشها و مشکلاتی که “راس” باآن مواجه خواهد بود این مسئله است که تصویر بهتری از این کالا را در اذهان عمومی ایجاد نموده و تصورات نامطلوب پیرامون آن را از بین ببرد.