تماشا کنید: اپل واچ پس از ۱۵ دقیقه ماندن زیر آب همچنان کار می‌کند!

یک روز گرم و آفتابی را در نظر بگیرید که مایوی خود را پوشیده‌اید و با یک پرش جانانه در استخر غوطه ور می‌شوید. ناگهان یک واقعیت تلخ مانند ناخن‌هایی تیز به ذهن شما خراش می‌اندازد!لعنتی! یعنی به همین راحتی یک ساعت مچی کامپیوتری 600 دلاری به دیار باقی شتافت؟ نه.

0

اگر به خاطر داشته باشید نوشتیم که اپل واچ تاحدی ضدآب است اما اپل توصیه می‌کند با آن شنا نکنید! اخیراً و همزمان با عرضه رسمی این ساعت هوشمند طی یک بررسی که کاربران سایت FoneFox انجام دادند، یک اپل‌واچ اسپرت را در کف یک استخر کم عمق انداخته شده و پس از گذشت زمان 15 دقیقه مشاهده شد که ساعت همچنان مثل ساعت(!) کار می کند. از آن جایی که صفحات لمسی خازنی زیر آب به درستی کار نمی‌کنند و معمولاً قاط زده و هر کاری که دلشان بخواهد انجام می‌دهند، آن‌ها تا حدی کارکرد ساعت در زیر آب را دیدند.

توجه: این ویدئو یک فرد بدون لباس را نشان می‌دهد که زیر دوش آب به خود صابون می‌زند. پس اگر رئیس یا همکارتان این اطراف است، دیدن آن را به بعد موکول کنید!

آیا این بدان معناست که اشکالی ندار همیشه با این ساعت شنا کنید؟ نه.به این نکته توجه داشته باشید که اپل روی مقاوم بودن محصولاتش در برابر آب ادعای چندانی نداشته است. تنها جایی که در Apple.com به این ویژگی اشاره داشته است در پانویسی است که در اعماق لیست مشخصات قرار دارد.

البته دلیل خوبی پشت این کار وجود دارد: “مقاوم بودن در برابر آب” با “ضد آب بودن” متفاوت است. اپل‌واچ از نقطه نظرمقاومت در برابر آب در درجه IPX7 قرار می‌گیرد. یعنی می‌تواند در عمق 1 متر به مدت 30 دقیقه سالم باقی بماند اما در عمق‌های بیشتر و یا زمان‌های طولانی‌تر شانس چندانی نخواهد داشت. پس با توجه به اینکه اکثر ساعات لذت‌بخش استخر در عمق بیشتر از 1 متر سپری می‌شود، بهتر است که اپل‌واچ خود را در یک جای امن و خشک نگهداری کنید.

البته از دیدگاه کسی که گوشی آیفونش در یک شب بارانی از کار افتاد (آن هم داخل جیب لباس!) این ویژگی اپل‌واچ بیشتر به چشم می‌آید.

TechCrunch

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.