نوکیا با یک گوشی اندرویدی به میادین بازخواهد گشت!

قرارداد میان مایکروسافت و نوکیا و محرومیت این شرکت از تولید گوشی‌های هوشمند تا سال 2016 برای هیچ یک از دوستداران فناوری خوشایند نبود. پس از اینکه نوشتیم نوکیا قصد دارد سال 2016 با یک گوشی جدید بازگردد حالا طبق گفته مدیر نوکیا این گوشی قرار است اندرویدی بوده و سال آینده به بازار عرضه شود.

0

نوکیا کسبوکار تولید گوشی‌های خود را یک‌سال پیش به مایکروسافت واگذار کرد و طی یک قرارداد از تولید گوشی‌های هوشمند و استفاده از برند خود تا تاریخ 31 دسامبر سال 2015 محروم شد. نوکیا اما با استفاده هوشمندانه از این قرارداد توانست سال گذشته تبلت N1 خود را معرفی و به صورت محدود عرضه کند و همچنین یک لانچر اندرویدی به نام Z Launcher را نیز منتشر کرد. اما تولید، بازاریابی و پخش این تبلت به کل توسط شرکت فاکسکان انجام گرفت و این تبلت را نمی‌توان یک محصول کاملاً نوکیایی نامید. همچنین گوشی‌های X و XL این شرکت را نیز نمی‌توان کاملاً اندرویدی دانست چرا که امکان دسترسی به سرویس‌های گوگلی را ندارند.

اما این‌بار خوشبختانه مدیر نوکیای چین تأیید کرده که نوکیا در حال کار بر روی گوشی‌های اندرویدی است و احتمالاً این گوشی‌ها را در کارخانه‌های شهر سیچوان چین تولید کرده و در سال 2016 عرضه خواهد کرد. همچنین گفته می‌شود واحد تحقیقات و توسعه (R&D) نوکیا نیز به طور کلی به این شهر انتقال خواهد یافت و شاید نوکیا را باید از این پس یک شرکت چینی بنامیم، نه یک شرکت فنلاندی.

به هر حال بر کسی پوشیده نیست که دوربین گوشی‌های لومیای نوکیا همیشه پیشرو بوده و اگر محدودیت‌های سیستم‌عامل ویندوزفون و کمبود اپلیکیشن‌ها برای آن وجود نداشت نوکیا فروش بهتری را تجربه کرده و هیچ‌گاه مجبور به فروش بخش تولید خود نمی‌شد. به‌هرحال برخی اعتقاد دارند که نوکیا تصمیم اشتباهی گرفته و بهتر بود از همان ابتدا با انتخاب سیستم‌عامل اندروید به همراه سامسونگ، اچ‌تی‌سی، سونی و ال‌جی در این عرصه فعالیت می‌کرد و البته زودتر دست از سیستم‌عامل قدیمی سیمبین می‌کشید. شما در این مورد چه نظری دارید؟

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.