لایت‌روم 6 ادوبی با بهبود عملکرد و ابزارهای جدید از راه رسید

ادوبی نسخه جدید لایت روم را عرضه کرد.

0

Light room cc یا همان لایت روم ۶ با امکانات جدیدتر، سرعت بیش‌تر و قدرت بیش‌تر توسط ادوبی عرضه شد. بیایید مروری داشته باشیم بر امکانات جدید لایت روم در نسخه ۶؛

سرعت بیش‌تر

برخلاف نسخه‌های قبلی لایت‌روم، نسخه ۶ این نرم‌افزار از GPU برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کند که این مسئله باعث افزایش چشمگیر سرعت کار می‌شود. ادوبی ادعا می‌کند که برای برخی کاربران این افزایش سرعت تا ۱۰ برابر خواهد بود.

ساخت عکس HDR

adobe-unveils-lightroom-cc-01در لایت‌روم جدید، امکان ساخت عکس HDR از چند عکس با نوردهی‌های متفاوت وجد دارد. نکته قابل‌توجه امکان گرفتن خروجی عکس HDR با فرمت RAW است.

ساخت عکس پانوراماadobe-unveils-lightroom-cc-02

لایت‌روم ۶ به‌سادگی می‌تواند عکس‌های گرفته‌شده برای پانوراما را به یکدیگر متصل کرده و به شما پانوراما تحویل دهد. همچون HDR، لایت روم برای پانوراما نیز خروجی RAW در نظر گرفته است.

تشخیص چهرهadobe-unveils-lightroom-cc-03

یکی از امکانات جدید افزوده‌شده در لایت‌روم، امکان تشخیص چهره است. با این قابلیت به‌سادگی و تنها با یک کلیک می‌توانید عکس‌های مربوط به یک شخص خاص را پیدا کنید.

فیلتر براش

حالا با قلم‌مو می‌توانید فیلترهای گراجوئیت و رادیالی که اعمال کرده‌اید را به‌دقت اصلاح کنید. این هم یکی دیگر از قابلیت‌های جدید لایت‌روم است.

اسلایدشوهای بهتر

در لایت‌روم ۶ می‌توانید اسلایدشوهای بهتر با کمک عکس، ویدئو و موزیک بسازید. امکان اعمال افکت‌های تصویری و ایجاد حرکت‌هایی مانند پن و زوم از خلاقیت‌هایی است که می‌توانید در ساخت اسلایدشو به خرج دهید.

و امکانات دیگر

لایت روم ۶ امکانات و پیشرفت‌های دیگری هم دارد که البته آن‌قدر هم بزرگ نیستند که به‌صورت جدا قابل مطرح کردن باشند. به‌طور مثال «adjustment tools» بهتر شده‌اند و امکان ساخت گالری عکس بر مبنای HTML5 نیز مهیا شده است. به این‌ها بهبود عملکرد تعداد دیگری از ابزارها را نیز اضافه کنید.

چگونگی دسترسی

همین حالا می‌توانید با پرداخت ماهیانه ۱۰ دلار از به‌روزرسانی لایت‌روم استفاده کنید. همچنین می‌توانید با پرداخت ۱۴۹ دلار این نرم‌افزار را به‌تنهایی خریداری کنید. تعارف که نداریم، همه‌مان منتظر می‌مانیم تا کرک آن بیاید و رایگان دانلود کنیم!

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.