هشدار: روت کردن گلکسی اس 6 و اس 6 اج باعث غیرفعال شدن Samsung Pay می‌شود

اگر از کاربران حرفه‌ای اندروید هستید و اهل روت کردن، کاستوم رام و ترفندهای مختلف و همچنین اخیراً یک گلکسی اس 6 یا گلکسی اس 6 اج خریداری کرده‌اید بهتر است برای روت کردن گوشی گران قیمت خود کمی بیشتر تأمل کنید؛ روت کردن باعث از کار افتاده Samsung Pay خواهد شد.

2

اگر از گوشی‌ها و تبلت‌های اخیر سامسونگ استفاده کرده و آن‌ها را روت کرده باشید می‌دانید که Samsung KNOX سرویس ایمن سامسونگ گاهی مانع روت کردن می‌شود و یا متوجه این کار شده و ممکن است باعث باطل شدن گارانتی دستگاه شما شود. در حال حاضر کاربران گلکسی اس 5 راهی برای دور زدن KNOX و روت کردن بدون متوجه شدن این سرویس پیدا کرده‌اند اما فعلاً راهی برای گلکسی اس 6 و اس 6 اج پیدا نشده است.

samsung-knox

سرویس پرداخت Samsung Pay هم با استفاده از KNOX کار می‌کند و اگر گوشی خود را روت کنید این قابلیت را از دست خواهید داد. البته این اقدام سامسونگ منطقی است چرا که اگر کاربران به اشتباه به یک اپلیکیشن متفرقه دسترسی روت بدهند و از Samsung Pay هم استفاده کنند ممکن است اطلاعات کارت‌های اعتباری و دبیت آن‌ها به سرقت برود.

گفتنی است Samsung Pay هنوز در هیچ کشوری فعال نشده است و سامسونگ قول داده در آینده نزدیک این ویژگی را با یک آپدیت نرم‌افزاری فعال کند. به‌هرحال با وجود این‌که به دلیل ماهیت Samsung Pay این سرویس پرداخت با دستگاه‌های بیشتری نسبت به Apple Pay در آیفون 6 و 6 پلاس سازگار خواهد بود اما احتمالاً هیچ‌گاه امکان استفاده از آن را در فروشگاه‌های کشورمان نخواهید داشت.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. جواد می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    گوشیمی آنروت کردم کاملا ولی بازم از کار افتادهknox
    راهی برای بازگشت نیست؟

  2. مهدی می‌گوید

    سلام خسته نباشید من نمیدونستم که گوشیم از کار میوفته اما با اینحال از کار افتاد باید چکار کنم تا برشگردونم ؟ لطفا راهنمای ام کنید