اچ‌تی‌سی در حال کار بر روی Cello رقیب Android Auto

همان‌طور که می‌دانید Android Auto قرار است سیستم‌عامل خودروهای هوشمندی باشد که گوگل با سازنده آن‌ها همکاری کرده است. طبق شایعه جدید اچ‌تی‌سی هم قصد دارد سرویس مشابه خود را با نام رمز Cello عرضه کند که رقیبی برای Android Auto و CarPlay اپل محسوب می‌شود.

1

برطبق یکی از پست‌های وب‌‌سایت اجتماعی Reddit اچ‌تی‌سی در حال کار بر روی یک دستگاه برای خودرو با نام Cello است که ظاهراً قابلیت‌های بسیار بیشتری از سرویس گوگلی Android Wear دارد. این دستگاه که البته ظاهر و شکل آن مشخس نیست با اندروید 4.4 و رابط کاربری سنس اچ‌تی‌سی کار می‌کند که حالا Sense Automotive نام گرفته و برای خودروها طراحی شده است.

Cello

از جمله امکانات HTC Cello می‌توان به دید در شب، تشخیص موانع با امواج صوتی (Sonar)، Mini HMI برای نظارت بر روی اجزا، DVD، بررسی فشار باد لاستیک‌ها، سیستم هشدار خروج از خط حرکت، مسیریابی و GPS اشاره کرد. همان‌طور که می‌بینید ظاهراً اچ‌تی‌سی امکانات منحصربه‌فرد و واقعاً مفیدی را برای سیستم خودروی خود طراحی کرده که تاکنون نه در Android Auto و نه CarPlay اپل شاده نبودیم.

گفته می‌شود Cello پیش از این Autobot نام داشته و از یک‌چهارم پایانی سال گذشته میلادی تاکنون در حال آزمایش و بررسی بوده است. هنوز مشخص نیست که اچ‌تی‌سی چه زمانی از این دستگاه پرده‌برداری خواهد کرد و با چه شرکت‌های خودروسازی همکاری می‌کند اما امیدواریم با بیشتر شدن چنین سرویس‌هایی روزی خودروهای هوشمند یا نیمه‌هوشمند به بازار ایران نیز راه پیدا کنند.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. quietly brilliant می‌گوید

    خوبه ک اچ تی سی فقط خودشو محدود ب گوشی نکرده :)