در سال 2013 جهان 18 میلیون هکتار جنگل را از دست داده است!

نقشه‌های باکیفیتِ جدید از جنگل‌های جهان نشان می‌دهند که 18 میلیون هکتار از جنگل‌های سراسر جهان بر اثر آتش‌سوزی، قطع درختان جنگلی و یا توسعه‌ در سال 2013 از بین رفته‌اند.

0

The-World-Lost-Forests-in-2013

همانطور که در تصویر بالا که توسط سازمان Global Forest Watch و با همکاری دانشگاه مریلند و گوگل و طی جمع‌آوری 400 هزار تصویر ماهواره‌ای ناسا تهیه شده ملاحظه می‌کنید، 34 درصد این نابودی در جنگل‌های کانادا و روسیه اتفاق افتاده که به ترتیب 5/2 میلیون هکتار و 3/4میلیون هکتار از پوشش جنگلی خود را از دست داده‌اند. جنگل‌های شمالیِ این مناطق نیز بدلیل آتش‌سوزی های وسیع نابود شده‌اند.

The-World-Lost-Forests-in-2013-Global_rankings_table

همانطور که در این وبسایت می‌توانید ببینید این فقدان‌ها می‌تواند بخشی از چرخه‌ی جهانی باشد. شواهدی وجود دارد که می‌گوید با افزایش دمای جهانی آتش‌سوزیِ جنگل‌ها بیشتر شده است و در پی آن کربن ناشی از آتش‌سوزی وارد اتمسفر شده همانجا باقی می‌ماند و منجر به تشدید اثرات ناشی از تغییر آب و هوایی می‌شود.

Gizmodo

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.