کالبدشکافی اچ‌تی‌سی وان M9 نشان می‌دهد که آخرین پرچمدار اچ‌تی‌سی چندان باب میل تعمیرکاران نخواهد بود!

مدت‌هاست که iFixit یک منبع اصلی و شگفت‌انگیز برای کالبدشکافی گوشی‌های تلفن همراه بوده است. ممکن است به یاد داشته باشید که چندی پیش این سایت یک قسمت اختصاصی برای اندروید راه‌اندازی کرد و این امکان را فراهم کرد که از طریق آن کاربران عادی، از جمله خود شما نیز بتوانید عکس‌های هرگونه تغییر و یا تعمیراتی را که روی گوشی تلفن همراه خود انجام داده‌اید را با دیگران به اشتراک بگذارید.

1

HTC-One-M9-Teardown-06

این وبسایت هفته گذشته ویدئویی از کالبدشکافی پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی یعنی  One M9 منتشر کرد اگر چه iFixit در نورپردازی این ویدئو مقداری ضعیف عمل کرده و فوکوس‌ها به درستی انجام نشده‌اند و این ویدئو مانند سایر ویدئوهای iFixit که توضیحات مرحله به مرحله دارند، مشروح نیست اما آنچه اهمیت دارد این است که عملیات کالبدشکافی به خوبی صورت گرفته و موضوع قابل توجهی که این ویدئو به آن اشاره شده و مورد تایید قرار گرفته است، سخت بودن تعمیر صفحه نمایش HTC One M9 است.

onem9

اما حالا iFixit تصاویری را از کالبدشکافی گوشی One M9 منتشر کرده و نکات جدیدی از آن را اعلام کرده است. این وبسایت اعلام کرده که اچ‌تی‌سی با کنار گذاشتن چسب‌های نواری فراوانی که در One M8 مشاهده می‌شد توانسته است به نکات مثبتی دست یابد اما از طرفی هم با استفاده از چسب قوی‌تر چندین نکته منفی را به خود اضافه کرده است.

HTC-One-M9-Teardown-01

از جمله اینکه تعویض قطعات به سختی صورت می‌گیرد و استفاده از چسب قویتر گاهی اوقات تعویض یک قطعه را به عملیاتی خطرناک حتی برای سایر قطعات تبدیل می‌کند که وبسایت iFixit‌ به طور مثال در خصوص تعویض نمایشگر که یکی از رایج‌ترین اجزای تلفن‌های هوشمند که به تعمیر نیاز پیدا می‌کند تاکید کرده که برای تعویض باید یک تونل در سرتاسر گوشی ایجاد کنید! و قطعا این موضوع خوشایندی نیست.

در پایان iFixit از طراحان داخلی اچ‌تی‌سی انتقاد کرد و در یک لفظ کنایه‌دار به این مسئله که اچ‌تی‌سی به قابل تعویض بودن قطعات گوشی‌هایش می‌بالد چنین گفت که One M9 در قابل تعمیر بودن نمره 2 از 10 را دریافت می‌کند. همزمان این سوال به ذهن خطور می‌کند که چرا اچ‌تی‌سی این سطح از حفاظت را اِعمال کرده است. اگر بخواهیم صادقانه بگوییم هیچ راهی (حداقل آسان)‌ برای افرادی که نمایشگر One M9 آنها بشکند و نیاز به تعمیر پیدا کند، وجود نخواهد داشت.

phandroid

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. quietly brilliant می‌گوید

    http://www.aparat.com/v/Cwju0 بازکردن ام9 :)