تماشا کنید: گلکسی اس 6 اج هم به‌راحتی آیفون 6 پلاس خم می‌شود و حتی می‌شکند!

یک شرکت فعال در زمینه بیمه گوشی‌های هوشمند در کشور ایالات متحده، به تازگی آزمایشی انجام داده که نشان دهد کدام گوشی هوشمند مطرح بازار با فشار کمتری تسلیم شده و خم می‌شود!

8

شرکت SquareTrade با انتشار نتایج بررسی‌های خود، ثابت کرده که گوشی هوشمند گلکسی اس 6 اج سامسونگ که با ویژگی منحصر بفرد خود یعنی دو لبه محدب در دو لبه خود حسابی جلب توجه کرده است به سادگی آیفون 6 پلاس (که مشکل خم شدن آن بعد از عرضه حسابی سر و صدا کرد) خم می‌شود.

علاوه بر این نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد که گلکسی اس 6 اج سامسونگ حتی اوضاع وخیم‌تری دارد و تحت فشار و پس از خم شدن در هم شکسته و نسبت به آیفون 6 پلاس غیرقابل استفاده‌تر می‌شود!

همانطور که در ویدئو بالا می‌توانید ببینید، این شرکت برای اثبات این موضوع، 3 گوشی هوشمند را در کنار هم قرار داده و تحت شرایط یکسان آنها را آزمایش کرده تا جواب این سوال را پیدا کند که کدام یک از آنها مقاوم‌تر بوده و کدام‌یکی سریعتر تسلیم می‌شود!

این سه گوشی هوشمند شامل آیفون 6 پلاس، گلکسی اس 6 اج و اچ‌تی‌سی وان M9 می‌شوند که SquareTrade برای آزمایش آنها از دستگاهی که از آن با عنوان جالب “BendBots” یاد می‌کند، استفاده کرده است و ادعا می‌کند فشار ایجاد شده توسط این دستگاه برابر با فشاریست که یک گوشی هوشمند، هنگامی که در جیب عقب شلوار یک انسان قرار گرفته و می‌نشیند، تحمل می‌کند!

Galaxy-S6-Edge-Bending-Test

در ویدئویی که این شرکت منتشر کرده و دیدید، آیفون 6 پلاس در برابر 50 کیلوگرم فشار تسلیم شده و خم می‌شود و دقیقا همین فشار باعث خم شدن گلکسی اس 6 اج می‌شود اما با این تفاوت که تنها شاسی آیفون 6 پلاس شامل این تغییر حالت شده و در گلکسی اس 6 اج باعث در هم شکسته شدن صفحه نمایش دقیقا از یکی از دو لبه محدب می‌شود! در این نقطه همچنان هر دو گوشی هوشمند کار می‌کنند و از کار نیفتاده‌اند.

در همین حال این شرکت با انجام آزمایش بیشتر در می‌یابد که آیفون 6 پلاس با عدم تحمل فشار تقریبا 81 کیلوگرمی در هم شکسته و بلااستفاده می‌شود اما این درحالیست که گلکسی اس 6 اج تنها قادر به تحمل تقریبا 67 کیلوگرم است و با این فشار در هم شکسته و بلااستفاده می‌شود!

HTC-One-M9--Bend-Test

اگر منتظر شنیدن نتایج اچ‌تی‌سی وان M9‌ هستید بد نیست بدانید که آخرین پرچمدار اچ‌تی‌سی قادر به تحمل فشار تقریبا 55 کیلوگرمی قبل از خم شدن است اما با توجه به محل قرارگیری دکمه پاور دستگاه پس از خم شدن در همین فشار نیز تقریبا غیرقابل استفاده می‌شود‌ اما صفحه نمایش کوچکترین نشانه‌ای از شکستن ندارد!

پیش از این ویدئوهایی از مقاومت محافظ گوریلا گلس 4 منتشر شده بود که سامسونگ از آن در دو طرف گلکسی اس 6 اج ستفاده کرده است اما خب این محافظ تنها از این گوشی هوشمند در برابر خط و خش و افتادن محافظت می‌کند و مطمئنا این شرایط با شرایط تحمل فشار یک انسان متفاوت است!

Smartphone-Bend-Test

بهر حال تجربه نشان داده که همانقدر که احتمال قراردادن گوشی در جیب عقب شلوار وجود دارد احتمال خم شدن و غیرقابل استفاده شدن یک گوشی هوشمند وجود دارد اما طبیعتا مقدار کمتری از همین فشار هنگامی که گوشی هوشمند خود را حتی در جیب جلویی نیز حمل می‌کند مخصوصا با شلوارهای تنگ وجود دارد!

phonearena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. مسعود می‌گوید

    جمع کنین بابا این چه وضعه اخه مگه میخواهیم با گوشی کشتی بگیرین اح اح این وضعه ادم گریش میگیره وقتی اینو میبینه لاغر اول اینو میدادین من یکم با این کار میکردم بعد اح اح ببین چه بلایی بر روی اس 6 اج اوردن من الان خودم اس 6 اج دارم ابی سورمه ایرنگ نمیدونم همچین چیزه من این گوشی از 2 میلی متر پرت نکردم زمین شما ببین با گوشی چیکار کردین اح گم شین بابا لطفا نظرمو بزارین

  2. علی می‌گوید

    اشتباهه!باید s6 رو میذاشتن برای رقابت با اینا s6 edge که بحثش جداس!

  3. علی می‌گوید

    با این فشار سنگم بذاری خورد میشه. جمعش کنید بینم. انگار با گوشی می خوایم بریم جنگ. هر کس دو یا سه ملیون که میده یه گوشی می خره اولا که دورش و پشتش قاب میندازه و ثانیا تو پر قو نگهداریش می کنه.

  4. Stig می‌گوید

    منبع این خبر مال طرفداران Apple بوده زیاد جدی نگیرید. اپل هر کاری میکنه تا فروش گلکسی 6 رو کم کنه.

    درضمن در جیب هیچ کسی فشار 100 پُندی وجود نداره و اگه در جیب این فشار وجود داشته باشه ، این فشار به کل سطح وارد میشه ولی در این ازمایش فشار به نقطه ای وارد میشه که اسیب پذیری بیشترر هست

    1. محسن صحافی می‌گوید

      همونطور که در متن نوشته شده، انجام آزمایش در یک شرکت معتبر انجام شده در خصوص نقطه‌ای که فشار وارد می‌شه هم در خصوص آیفون ۶ هم دقیقا همین موضوع صادق بود اما ایا شما چنین حرفی رو اون موقع هم می‌زدید؟

    2. quietly brilliant می‌گوید

      من با قسمت دوم حرفت کاملا موافقم.قسمت اول حرفت،یکم جانبدارانس.من بااینکه طرفدار اچ تی سی هستم ولی هرجا مشکل یا ایرادی باشه قبول میکنم و خودمم حتی ایراد میگیرم.موفق باشی:)

  5. quietly brilliant می‌گوید

    مثلا اگه وزنه ای به جرم 70کیلوگرم رو بذاریم روی به ترتیب ام9 و اس6 و ایفون6+،ب ترتیب فشارهای 693.1 و 693.01 و 569.1(کیلوگرم بر متر مربع)رو تحمل میکنن این یعنی اول ام9 بعد اس6 و بعد هم ایفون6+ خم میشن!!!

  6. quietly brilliant می‌گوید

    اخه کی گجتای ب این گرونی و خوشگلی (مخصوصا ام9)رو میذاره جیب پشتیش و روش میشینه،درضمن فرض هم کنیم بذارن،موقع نشستن فشار روی کل قسمت واردمیشه،نه فقط صفحه.فشار با مساحت سطح تماس رابطه عکس داره.P=F÷Aینی اگه فشار به کل قسمت واردبشه احتمال خم شدن کمتر میشه (: