رونمایی ال‌جی از صفحه نمایش‌ 5.5 اینچی QHD که احتمالا از آن در G4 استفاده خواهد کرد

ال‌جی در نظر دارد جی4 را به صفحه‌نمایشی با وضوح و کیفت بالا تجهیز کند، زیرا یکی از نقاط قوت نسل قبلی این محصول دارا بودن نمایشگر QHD محسوب می‌گردید.

0

در همین راستا این کمپانی کره‌ای امروز اعلام کرد که تولید انبوه صفحه‌نمایش‌ 5.5 اینچی QHD جدید خود که احتمالاً از آن در ال‌جی جی4 استفاده خواهد کرد را آغاز نموده است. به گفته شرکت سازنده این پنل دارای رزولوشن 1,440 در 2,560 پیکسل بوده که چگالی تصویر 528 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. لازم به ذکر است که ال‌جی در ساخت این صفحه‌نمایش از فناوری IPS استفاده نموده و دارای وسعت رنگی ۱۲۰ درصدی می‌باشد. این وسعت پوشش رنگ به ال‌جی جی4 امکان نمایش رنگ‌هایی غنی‌تر و زنده‌تر را می‌دهد.

برای شفاف‌سازی کیفت این پنل باید یادآور شویم که آیفون 6 پلاس از صفحه‌نمایشی بهره می‌برد که دارای وسعت رنگی ۱00 درصدی است. اپل اعلام کرده که با اضافه کردن یک ال‌ای‌دی آبی رنگ به رنگ‌های قرمز و سبز توانسته برخلاف دیگر پنل های LCD به تولید رنگ شفافی مایل به زرد را تولید نماید. نمایشگرهای LCD قدیمی با کمک نور پس زمینه و پردازش آن‌ها توسط سه رنگ آبی، سبز و قرمز جهت نمایش تصاویر استفاده می‌کنند؛ اما بزرگ‌ترین مشکل در افزایش کیفیت این تکنولوژی این است که فیلترهای رنگی مذبور غیرقابل انتخاب هستند. به زبان ساده نمایش رنگ‌های اختصاصی توسط این سه رنگ محدود می‌شود. در مقابل، نمایشگرهای جدید از نور LED آبی در پس زمینه بهره می‌برند که موجب شفافیت بیشتر رنگ‌های قرمز و سبز نیز می‌شود.

ال‌جی ادعا می‌کند که نرخ کنتراست پنل جدید حدود ۵۰ درصد بالاتر از نمونه‌های مشابه بوده، از طرفی این صفحات نمایش بدون مصرف انرژی بیشتر، 30 درصد شفاف‌تر از صفحات نمایش QHD معمولی هستند. این شرکت کرده‌ای از نور فرابنفش برای تنظیم رنگ‌ها و افزایش کنتراست آن‌ها استفاده کرده است. همچنین در این نمایشگر از یک لایه نیمه هادی کریستال مایع استفاده شده که باعث کاهش شدید نشت نور به اطراف می‌گردد.

در نهایت ال‌جی فناوری جدید خود را AIT Advanced In-Cell Touch نام گزاری کرده که باعث می‌شود در شرایط مرطوب صفحه‌نمایش به دستورات لمسی پاسخ بهتری بدهد. لازم به یادآوریست که ال‌جی قرار است در تاریخ هشت اردیبهشت‌ماه از پرچم‌دار بعدی خود رونمایی کند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.