گوگل از چهار کروم‌بوک جدید و ارزان‌قیمت پرده‌برداری کرد

به لطف سیستم‌عامل سبک Chrome OS کروم‌بوک‌ها لازم نیست تا همیشه مانند نسل جدید پیکسل گوگل گران‌قیمت باشند. گوگل به تازگی 4 کروم‌بوک جدید رونمایی کرده که قیمت حدودی آن‌ها تنها 150 تا 250 دلار است.

0

با 250 دلار می‌توانید یک گوشی نسبتاً ارزان‌قیمت اندرویدی خریداری کنید اما یک نوت‌بوک چطور؟ مسلماً باید فکر مک‌بوک را از سر خود بیرون کرده و شاید به دنبال نت‌بوک‌های ارزان ویندوزی باشید اما گوگل پیشنهاد بهتری دارد: کروم‌بوک‌های جدید و ارزان‌قیمت از ایسوس، هایر و های‌سنس.

ASUS-Chromebook-Flip-2

بدون شک جذاب‌ترین کروم‌بوک از میان این گزینه‌های جدید مدل Chromebook Flip ایسوس است. این مدل شاید با قیمت 249 دلار گران‌ترین آن‌ها باشد اما ویژگی‌های منحصربه‌فردی هم دارد. ضخامت تنها 15 میلی‌متر در میان نوت‌بوک‌های با این قیمت نایاب است و همچنین صفحه‌نمایشی 10.1 اینچی آن هم لمسی و از نوع IPS که می‌توانید آن را 360 درجه بچرخانید ویژگی‌هایی بسیار مهم هستند.

این کروم‌بوک کمتر از 900 گرم وزن داشته و به لطف شتاب‌سنج داخلی می‌تواند بسته به زاویه قرارگیری تصویر را بچرخاند. وقتی آن را به حالت تبلت در بیاورید نرم‌افزارهای مخصوص کیبورد مجازی و تشخیص دست‌خط فعال خواهند شد.

Hisense-Chromebook

کروم‌بوک‌های Hisense Chromebok و Haier Chromebook 11 کمی عادی‌تر هستند و به جای قاب فلزی از پلاستیک مشکی در ساخت آن‌ها استفاده شده است. البته پلاستیک اینجا لزوماً بد نیست و مدل های‌سنس حس کاملاً خوبی را به کاربر القا می‌کند. هر دوی این کروم‌بوک‌ها از صفحه‌نمایش 11.6 اینچی با وضوح 1366 در 768 پیکسل استفاده کرده و 200 نیت روشنایی تولید می‌کنند هر چند که کیفیت رنگ‌ها چنگی به دل نمی‌زند.

به هر حال مدل های‌سنس 15.5 میلی‌متر ضخامت و 1.5 کیلوگرم وزن و مدل هایر هم 18 میلی‌متر ضخامت و 1.15 کیلوگرم وزن دارد. هایر همچنین مدل کروم‌بوک 11e را مخصوص دانش‌آموزان و دانشجویان با استقامت بیشتر و مقاومت در برابر ریخته شدن مایعات رونمایی کرده که باتری آن قابل تعویض بوده و دسته‌ای هم برای حمل راحت‌تر در بدنه آن تعبیه شده است!

مدل بعدی Chromebook C201 ایسوس است که مشخصات کامل آن اعلام نشده است. به گفته گوگل مشخصات این کروم‌بوک شبیه به سایرین بوده و به صفحه‌نمایشی 11.6 اینچی مجهز است.

ASUS-Chromebook-C201

تمامی کروم‌بوک‌های بالا به چیپست Rockchip 3288 مجهز بوده که متشکل از 4 هسته پردازشی Cortex-A17 با سرعت 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای Mali-T760 با سرعت 600 مگاهرتز است این چیپست به لطف 2 گیگابایت رم به خوبی از پس پخش فیلم‌های 4K اولترا اچ‌دی برآمده و در کنار 16 گیگابایت حافظه داخلی eMMC برای کارهای عادی جوابگو خواهد بود. سایر مشخصات این کروم‌بوک‌ها عبارت است از وای‌فای 802.11 ac، وب‌کم 720p (وضوحی بهتر از مک‌بوک جدید اپل!)، دو درگاه USB، کارتخوان microSD و بلوتوث 4.0.

از نظر عمر شارژ کروم‌بوک‌های Flip و هایر حدود 10 ساعت، کروم‌بوک های‌سنس 8.5 ساعت و مدل C201 ایسوس هم 13 ساعت عمر شارژ باتری خواهند داشت. کروم‌بوک فلیپ با قیمت 249، C201 با قیمت 169 و کروم‌بوک‌های های‌سنس و هایر هم با قیمت 149 دلار عرضه خواهند شد.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.