مایکروسافت سرفیس 3 را با قیمت 499 دلاری و نسخه کامل ویندوز معرفی کرد

شکی نیست که سرفیس پرو 3 یک تبلت کامل است که می‌تواند جایگزین لپ‌تاپتان شود؛ اما این تبلت قیمت بسیار بالایی هم دارد. مایکروسافت برای رقابت بهتر تصمیم گرفته تا نسخه ارزان‌تر سرفیس را بدون پسوند Pro با قیمت 499 دلار عرضه کند.

0

خوشبختانه برخلاف سرفیس 2، سرفیس 3 از نسخه کامل ویندوز و نه نسخه RT استفاده می‌کند و به لطف پردازنده اینتل اتم ویندوز 8.1 بر روی آن نصب شده است. به این ترتیب می‌توانید درست مانند یک لپ‌تاپ نرم‌افزارهایی مانند گوگل کروم، آی‌تونز، استیم، فتوشاپ و هزاران برنامه ویندوزی دیگر را بر روی آن نصب کنید. سرفیس 3 قرار است با قیمت 499 دلار 16 فروردین در آمریکا و کانادا و 18 فروردین به صورت جهانی عرضه شود؛ پیش‌فروش این تبلت از همین حالا آغاز شده است.

Surface-3

اولین چیزی که با نگاه به سرفیس 3 متوجه می‌شوید شباهت آن به سایر سرفیس‌ها و مخصوصاً سرفیس پرو 3 است. با همان بدنه نقره‌ای منیزیومی و صفحه‌نمایش 10 اینچی در نگاه اول به نظر می‌رسد مایکروسافت سرفیس 2 را برداشته و درون آن پردازنده 4 هسته‌ای بدون نیاز به فن اینتل را قرار داده و با نام جدیدی می‌فروشد! اما هر چه بیشتر نزدیک شوید تفاوت‌ها بیشتر آشکار می‌شود.

Surface-3-back

برخلاف سرفیس 2 و سرفیس آر.تی که از صفحه‌نمایش‌های 10.6 اینچی با نسبت تصویر 16:9 استفاده می‌کردند مایکروسافت این‌بار از صفحه‌نمایشی 10.8 اینچی با نسبت تصویر 3:2 شبیه به سرفیس پرو 3 استفاده کرده که برای استفاده به هر دو صورت افقی و عمودی مناسب است. وضوح تصویر فول اچ‌دی (1920 در 1280 پیکسل) بوده و خوشبختانه امکان نوشتن با قلم سرفیس با قابلیت تشخیص فشار نیز وجود دارد. با کلیک بر روی دکمه این قلم اپلیکیشن OneNote برای یادداشت‌برداری باز شده و کار با آن نیز راحت است اما متأسفانه قلم با خود دستگاه عرضه نشده و برای خرید آن باید 49.99 دلار هزینه کنید.

Surface-3-kickstand

متأسفانه پایه سرفیس 3 برخلاف نسخه پرو در هر زاویه دلخواهی نمی‌ایستد اما حداقل مایکروسافت 3 زاویه پیش‌فرض را برای تنظیم کردن آن در اختیار کابربر می‌گذارد. درست مانند نسخه پرو کیبوردهای تایپ کاور به صورت مغناطیسی به پایین تبلت متصل شده و حالا رنگ نارنجی هم به لیست اضافه شده است. به گفته مایکروسافت کماکان می‌توانید از کیبورد سرفیس 2 استفاده کنید اما به علت تغییر نسبت تصویر استفاده از آن کار آسانی نخواهد بود. کیبوردها هم مانند همیشه به صورت جداگانه و با قیمت 129.99 دلار فروخته خواهند شد. به این ترتیب اگر کیبورد و قلم را هم بخواهید مجموعاً باید برای نسخه پایه 64 گیگابایتی 680 دلار هزینه کنید. اما اگر تنها کیبورد را بخواهید سرفیس 3 با یک کیبورد 630 دلار برایتان آب می‌خورد که تنها 30 دلار گران‌تر از آی‌پد ایر 2 با همین ظرفیت اما بدون کیبورد است.

Surface-3-pen-and-keyboard-cover

اگر کاربر ویندوزفون و یا اندروید هستید خوشبختانه سرفیس 3 یک پورت microUSB را نیز در خود جای داده است اما هنوز خبری از پورت‌های جدید USB Type-C مانند مک‌بوک یا کروم‌بوک‌های جدید نیست. خوشبختانه هنوز پورت‌های کامل USB، کارتخوان microSD و mini DisplayPort وجود دارند و حتی با پرداخت 100 دلار بیشتر می‌توانید نسخه سیم‌کارت‌خور LTE سرفیس را خریداری کنید. هر دو نسخه استاندارد و LTE به صورت رایگان به ویندوز 10 آپدیت خواهند شد و یک‌سال اشتراک رایگان Office 365 به همراه یک ترابایت فضای ابری OneDrive نیز هدیه خواهند گرفت. نسخه پایه 64 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت حافظه رم داشته و نسخه 128 گیگابایتی نیز از 4 گیگابایت حافظه رم برخوردار است.

مایکروسافت سرفیس 3 را برای دانشجویان و کاربرانی که به قدرت کامل سرفیس پرو 3 احتیاج ندارند اما به اجرای نرم‌افزارهای ویندوزی وابسته هستند معرفی کرده است. اگر قصد اجرای بازی‌ها، ویرایش حرفه‌ای ویدئو یا نرم‌افزارهای سنگین مهندسی را دارید قطعاً سرفیس 3 مناسب شما نیست اما اگر از نرم‌افزارهای سبک‌تری استفاده می‌کنید و عمده کار شما را وبگردی، کار با آفیس و ویرایش ساده تصاویر تشکیل می‌دهد با مشکلی روبرو نخواهید بود.

به ادعای مایکروسافت باتری سرفیس 3 می‌تواند تا 10 ساعت پخش مداوم ویدئو را جوابگو باشد اما تا عرضه رسمی نمی‌توان صحت ادعای ردموند را بررسی کرد.

 TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.