اسنپ‌دراگون 815 از هسته‌هایی بر اساس چینش Cortex A72 و Cortex A53 برخوردار خواهد بود

امروز به لطف یکی از منابع نزدیک به کوالکام، اطلاعاتی از پرچم‌دار بعدی این شرکت به بیرون درز کرده که بر اساس آن میدانیم اسنپ‌دراگون 815 از چهار هسته با معماری چینش Cortex A72 و چهار هسته دیگر با معماری Cortex A53 بهره خواهد، این در صورتیست که اسنپ‌دراگون 810 به ترتیب از دو دسته چهارتایی هسته بر اساس معماری Cortex-A57 و  Cortex-A53 استفاده می‌کند.

2

بدین ترتیب اسنپ‌دراگون 815 بر اساس معماری جدید و ابتکاری ARM موسوم به big.LITTLE طراحی گردیده است. در big.LITTLE علاوه بر این‌‌که به سیستم‌عامل اجازه داده می‌شود تا ولتاژ و فرکانس کاری هسته‌ها را بر اساس بار، کم یا زیاد کند، امکان سوییچ کردن میان هسته‌های کم مصرف و هسته‌‌های پرتوان نیز فراهم شده است.

همان‌طور که به نسبت اعداد استفاده شده می‌توان حدس زد، چهار هسته‌ای که بر اساس معماری Cortex A72 چیده شده‌اند وظیفه انجام عملیات سنگین‌تر را بر عهده خواهند داشت، در طرف دیگر هسته‌های منطبق با معماری Cortex A53 نیز وظیفه انجام پردازش‌های عادی را متقبل خواهند شد؛ همچنین افشاگران از بهینه‌سازی هسته‌های این تراشه به منظور کاهش انرژی مصرفی خبر می‌دهند.

اسنپ‌دراگون 815 با نسل بعدی تراشه‌های گرافیکی آدرنو که اکنون با نام آدرنو 450 شناخته می‌شود ادغام خواهد شد. این تراشه آدرنو نیز همچون نسل‌های قبلی با به کار گیری فناوری FinFet ساخته خواهد شد. لازم به یادآوریست که فناوری FinFET یک ترانزیستور با معماری سه بعدی است که می‌تواند با مصرف انرژی کمتر، کارایی بالاتری داشته باشد.

بر اساس این گزارش انتظار می‌رود پرچم‌دار بعدی کوالکام به حافظه رم LDDR4 و مودم پر سرعت MDM9X55 LTE-A Cat.10 تجهیز شده باشد. مودم LTE Cat. 10 سرعت دانلودی تا ۴۵۰ مگابیت بر ثانیه یعنی بیش از ۵۶ مگابایت بر ثانیه را آن هم از طریق دکل‌های مخابراتی روی گوشی یا تبلت شما بیاورد. از طرفی کوالکام برای جبران تجربه تلخ اسنپ‌دراگون 810 در زمینه گرامی تولیدی، بهینه‌سازی خاصی را بر روی اسنپ‌دراگون 815 شروع کرده، به نوعی که انتظار می‌رود این تراشه نسبت به نسل‌های قبلی خود گرمای بسیار کمتری در هنگام پردازش‌های سنگین تولید کند.

هرچند به نظر می‌رسد که این تراشه کوالکام در مراحل پایانی طراحی قرار دارد، اما شرکت سازنده برای از بین نرفتن بازار فروش اسنپ‌دراگون 810 قصد معرفی آن را به این زودی‌ها ندارد. بر اساس اطلاعات قبلی می‌دانیم که اسنپ‌دراگون 810 قرار است قلب تپنده بسیاری از بالا رده‌های بازار از جمله جی فلکس 2 و اچ‌تی‌سی وان ام9 را به تپش درخواهد آورد. همچنین استفاده از این تراشه در پرچم‌داران بعدی ال‌جی جی 4، اکسپریا زد 4 و شیائومی Mi Note Pro دور از ذهن نخواهد بود.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. quietly brilliant می‌گوید

    اگه میشه اطلاعاتی راجبه اسنپ808 بذارین :)

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اینجا می تونید بخونید به طور کامل:
      http://farnet.ir/1393/01/52646/qualcomm-unveils-snapdragon-810-and-808-64-bit-chipsets/